lördag 12 december 2009

En snabbis till "Ge-Kå's" :)


Japp, så blev det - en halvspontan liten snabbis till Ullared idag - lördag till trots:)
Fastän mannen o jag var dit för ca.3 veckor sedan o handlade oss bokstavligen fattiga - så "glömde" vi helt bort det där med julklappar o födelsedagspresenter... !

Så när Jeanettan frågade om jag ville med en kortis så nappade jag direkt!
Fast jag funderade både två och en gång hur jag egentligen tänkte... åka upp en lördag - innan jul?!? Jag som lovat mig själv o aldrig åka upp en lördag igen.... !

Men döm om vår förvåning när vi ca. 8.30 på morgonen var framme o möttes av noll kö!?! Plus lagom med folk inne under hela dagen... skumt!
Och när vi skulle ut var det bara o välja en tom kassa... coolt:)
Riktigt härligt!
Ännu härligare känsla när man faktiskt kände sig nöjd efter några timmar och till råga på allt; ganska så klar!
Ett par tre saker har jag kvar o inhandla här hemma, men inget avancerat... Lätta o hitta och som märkligt nog inte fanns där uppe!

Denna gången lös kamerakillarna med sin frånvaro, liksom "coole Morgan" - men det känns lite som det kunde kvitta!
Frågan är vad folk egentligen tror om 'Ge-Kå's', som aldrig varit där... ?
För min del förändrar tv-programmet ingenting för mig... jag fortsätter med mina rundor upp varje år - vår och höst! Har inte råd o låta bli känns det som plus att det är himla skoj - man får ju ta det för vad det är... Ge-Kå's är och förblir Ge-Kå's!

Ser fram emot o få packa upp sen i lugn o ro när killarna somnat eller nåt'... :)
Tack Jeanettan & Fia för en trevlig o sällskaplig tur upp!!!

Tjingeling!
*S*

4 kommentarer:

Jenny sa...

-öhhh?? Ingen kö??
Önskar faktiskt att jag till och med varit där...tror jag!

Kram, Jenny
(tänker massor på dej också!!)

Pia sa...

kul att ni slapp kö och att det inte var så mkt folk. tvärtemot vad jag trodde. :-)

Jeanettan sa...

Ja tack själv=) Fick ju lite resesällskap eftersom busan , hon somnade...

Mia sa...

Det är klart man måste åka till Gekås några gånger om året! Det hör ju till gänget av de roligaste dagarna om året! Från några som bor alldeles i närheten har jag hört att de dagarna före jul, är de som är allra minst folk, speciellt 23 december. Kanske kan bli en tradition att åka dit strax innan jul! *L*
TV-serien har bara gjort mig ännu mer sugen på att komma dit igen, det är ju så roligt! Men de som aldrig varit där innan, eller som inte tycker det är roligt fast de har varit där (knäppskallar...) har nog blivit lite skrämda....