tisdag 16 februari 2010

Lite grubblerier och en hemsida klar;)



Ja, ingen ska ju anklaga mig för att skriva allt för mycket här på min blogg!
Av flera anledningar har det blivit så här... dels det vanliga - när jag har för mycket innanför pannbenet som egentligen borde ut så blir det kortslutning och dels på grund av att jag helt enkelt kännt att jag bara skulle fylla inläggen med deprimerande ord!
Visst, jag har ett stort behov av att "tömma" ur ryggsäcken... men den här gången har jag kännt att jag hade behövt bli för personlig - mer än vanligt. Visst, jag skulle kunna lösenordsskydda bloggen... men vem skulle jag välja ut som fick läsa den??? Svårt...
Sen att bara skriva för min egen skull... jo visst - men lite feedback vill man ju trots allt ha, eller hur!?
Jag har t.o.m övervägt och ändra taktik helt och hållet o bara skriva "glad-inlägg", låta drypande positiv och förneka alla grubblerier jag har och lägga upp en perfekt fasad utåt!
Men nej... ska jag lägga ner energi för ett spel för galleriet? Tack, men nej tack!
Då låter jag hellre bli...

Jag är säkert onödigt negativ och jag borde egentligen gå i terapi för att vända det negativa till något positivt - eller iaf försöka se det positiva bland allt elände! För det finns säkert såklart, det är bara det att jag låter det negativa ta över för mycket.
Låter superenkelt o bara ändra tänk... och tänk om det hade varit så simpelt - då hade jag sett till o vara glad o sprudlande positiv dagarna i ända;)

Jag blir heller inte vidare social när jag känner mig så här... FÖRLÅT! Jag kan bara inte rå på det - dom mest vardagliga sociala sammanhangen blir övermäktiga! Har jag väl gjort något utanför "husets väggar" en dag så uppskattar jag hemmets lugna vrå igen - japp, så trist är jag!
Jag behöver "förpuppa" mig och försöka leta fram lite motivering och ork dom dagarna, veckorna... perioderna! Det är självvalt, så det är inget påtvingat... jag har alltid trivts med att "ensam-varga" lite och nån' telefonmänniska är jag dessvärre inte heller... FÖRLÅT igen - jag menar inget illa med det - jag har bara inte det behovet.

Jag orkar heller inte att vara tillgänglig "dygnet om" via mobiler och chattar... det stressar mig nåt' oerhört oxå att hela tiden "finnas där". Antagligen något jag borde jobba med... för lite och för mycket skämmer ju allt, som dom säger!
Samtidigt får jag väl inte låte det gå överstyr... jag behöver ju inte bli eremit förståss:)
Men iallafall... FÖRLÅT om jag är lite tråkig för tillfället - jag vill gärna finnas där för mina vänner "som vanligt" - men då och då blir det så här... antagligen nåt' jag borde ta itu med oxå på nåt' vis... det är rent ut sagt pissjobbigt och må så här och inte riktigt veta vad det beror på!
Kan ju vara så enkelt som att seratoninhalten i hjärnan är minimal... plus för lite solljus och för lite positiv energi i ens omgivning - typ!?!

Om ett par helger ska jag gå på en meditationskurs... 2 dagar lång! Ser väldigt mycket fram emot den! Jag lägger stora förhoppningar på den och att jag ska kunna förvalta den till min fördel genom livet och vardagen:)
Så det får väl bli "min ego-grej" detta året!

Tanken med detta inlägget var som vanligt något helt annat - men så sprang tangenterna iväg igen... märkligt som det kan bli!?!
Tanken var att jag skulle lägga ut min länk till min nya hemsida om massagen! Speciellt datakunnig är jag inte, men med lite tips och enkla råd så blev den så här...

"Sonjas Massage"

Kolla den gärna och säg vad ni tycker - jag lär säkert ändra och trixa lite allt eftersom, men detta är väl en början iaf. Det var supersvårt att börja skriva... satt mest o bara titta o fundera 2 dar efter jag skaffat sidan:) Det ska inte vara för mycket, samtidigt informativt och inte för krångligt... ett nytt foto måste jag fixa med - fast det kanske jag får ordnat i helgen:)

Nix pix - det får bli en avrundning här för den här gången!
Tänker inte lova att f.o.m NU så ska jag skriva massor igen... för då blir det väl inte av antagligen - lika bra att det blir som det blir:)

Tjingeling!
*S*

11 kommentarer:

Pia sa...

tyckte sidan var bra! och till mig behöver du inte be om ursäkt! klart du får vara i fred om det är det du behöver utan att behöva ursäkta dig... bara du vet att jag finns här om du behöver mig så är jag nöjd!! Kramar i massor!!!

Jeanettan sa...

Väldans massa ursäkter.....
Behöva inte...vi vet ju hur du är=)
Tycker själv att det är skönt att var "puppad" emellanåt...

Hemsidan var super fin & jag skickar den vidare=)

....du behöver dock inte ha det lilla "smajlmärket" efter första meningen=)
Den förmedlar ändå vad du vill=)
& alla vet nog inte vad det är..??!!
Kramiz..

Jenny sa...

Jag tyckte din hemsida var jättefin!
Snygg, stilren och med "lagom mycket" på.
När jag läste om allt du utför så börjar jag (om än långsamt...Hehe!) fatta hur mycket du har pluggat för att nå detta!
Ännu en gång GRATTIS till dej!

Pluggat, jobbat, djur, två tonårspojkar, Gubbe, hem, trädgård.....

Men Sonja då????
MENAR du på fullt allvar att du inte ALLTID orkar vara tillgänglig för alla????
Att ditt eget huvud kanske behöver lite vila UTAN en massa intryck och ljud?
Att du längtar efter att någon ANNAN tar hand om dej lite?

Har du funderat på det?
Och så lägger vi till serotoninet och avsaknad av solljus och "allt det där andra".....

Näääähäää duuu!!!
Du måste sluta med att be om ursäkt för att du inte orkar "ditten och datten".
Jag gillar dej skarpt för JUST DEN DU FAKTISKT ÄR!
Ditt raka sätt och din stolthet som sätter stopp för såna dumheter som att "bara skriva glad-inlägg" för att roa andra?

Jag läser inte sådana bloggar och jag tror att dom flesta avstår den "falskheten" också.
Vi är ju människor allihopa och har våra bekymmer. Och det måste ju vara tillåtet...

Jag känner mej så nöjd nu med min nya FOTOBLOGG som är öppen för alla. Där behöver jag inte vara så personlig, och jag får ju dessutom tips (i form utav TEMA) på VAD jag ska skriva om. Samtidigt som jag kan få lite "feedback" på bilderna.

Och inne i min lilla "privata hörna"....Ja, där är ju Du en självklar vän! Och några få till....

Det är faktiskt ganska skönt att kunna skriva av sej lite där inne och veta exakt vilka som är där inne och läser....

Känns faktiskt kanon!

Men snälla Sonja! Lova att fortsätta vara precis den jordnära och raka person jag lärt känna.
Jag tror faktiskt inte att NÅGON skulle vilja ha dej annorlunda!
Du är BRA som du är...oavsett sinnesstämning!
Och JAG läser lika gärna om liktornsbesvär och trasiga glödlampor eller "whatever"!
Det är spontaniteten i inläggen som gör dom intressanta ju!

Fasen....hade jag bott nära dej så hade jag bokat en tid för min nacke och rygg genast!!
Satan i gatan va de värker !!!!
Se!
Jag är också gnällig...Haha!

Kram, och ta hand om dej nu!
Sätt på lite hårdrock och släpp lös i en "headbang" eller nåt!
Men akta nacken...(:

//Jenny

Anna-Maria Skiöld sa...

Hej Sonja!
Jag tycker faktiskt det är bra att läsa ibland att det inte bara är en själv som inte alltid e på topp. Att det finns fler i världen som har dalar och som bara vill stänga av yttervärlden emellanåt. Då känner man inte sej så ensam. Be inte om ursäkt för att du mår så där, de e bara mänskligt, man behöver inte be om ursäkt för att man är människa.

Hoppas ändå att du mår bättre snart, för din egen skull.
Grotta ner dej ordentligt. Ofta behöver man nå botten innan man kan börja stiga uppåt igen. Ur kaos föds något nytt och spännande, har jag läst nånstans :)

Bamsekram!

Martina sa...

Skickar ett gäng kramar
Martina

Anonym sa...

Skickar en stor Kram, du behöver inte ursäkta dig.
Vi finns här när du tittar ut ur din kokong ;-)

Snygg, enkel sida till massagen.
Precis som en företagssida skall vara.
Lycka till!
Kramiz
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/

Pialotta sa...

Ursäkter behöver man inte så där som du skriver.. man är den man är och så är det.. din sida är jättefin Sonja.. man skriver då man har lust, tid och ork så är det att ha en blogg.. Jag tycker man ska va som man är, då man inte blev som man borde;-) Lite allvar, lite bus, lite så där mitt emellan.. tjo hopp du fixar säkert det där:-)
Ha de gott kramiz
Du min caffepausblogg är min fotoblogg:-)

Jenny sa...

Tack för alla goa kommentarer inne på mina bloggar, goa du!

(skriver ju både på den låsta och på fotobloggen numera. Det får liksom bli så, känner jag.)

Tänker på dej och hoppas att du har det så bra du kan....

Varma kramar i kylan till dej!
//Jenny

Karolinssida sa...

Superfin hemsida... Jag ska hänvisa till dig om jag hör någon som behöver massage... själv är jag sveriges mest ömskinnade människa och tycker att massage som andra njuter av är tortyr...

Sen är det ju din blogg, där DU bloggar för DIN skull... Sen är det ju upp till oss läsare att läsa eller inte... Jag gillar det du skriver och kan ganska ofta känna igen mig själv. Men jag har skitsvår för att släppa på spärren och förmedla mina "riktiga " känslor.

Fortsätt du i samma anda... det är ju det som är DU!!!

Kramar!!

Sandy sa...

Hej vännen! Känner så väl igen det du pratar om, hur man behöver bara få vara för sig själv lite, och sin familj såklart, när det e mycket o tänka på. Svårt o veta vad man ska skriva, varfrö man ska skriva, osv... Be inte om ursäkt för det, inte heller att du inte vill vara tillgänglig alltid på chattar o telefon!! Det är ju för sjutton inget man är skyldig till! Telefonen ska ju vara ett hjälpmedel när man verkligen vill något, eller en möjlighet att snacka av sig när man vill. NÄr man vill. Så ta det i din egen takt, och NJUT verkligen av den där meditationskursen! Vad häftigt det lät! Sån skulle jagvilja gå på.. Tror det är väldigt nyttigt, måste vara en spännande erfarenhet. Berätta gärna hur det var! Om du vill såklart *fniss*

Ta hand om dig vännen, tänker på dej!! Många kramar/Sandy, en inte heller alltför aktiv bloggare ;)

Sandy sa...

Ps, snygg och elegant hemsida. Gillar färgkombinationen! Lycka till med den! /Sandy