söndag 28 mars 2010

Mitt 40-årsfirande var visst inte över...än !?!?

Min kära kusin i Malmö hade visst nåt' i kikaren... det varnade hon mig för redan i somras, men... jag som inte "fyller år" numera, la ju den kommentaren åt sidan ganska så omgående!
Men nu så...



Igår var vi alltså bjudna ner till Malmö... under väldigt mystiska omständigheter och förhållningsregler... och hela "tjocka släkten" skulle vara med:) Hmmmm.... ÄVEN min kusin från Canada... som oxå blev 40 förra året!
Först begrep jag inte ens att det gällde mig, än mindre min kusin i Canada... fatta noll o inget - 'as usual';)



Iallafall... bilfärden slutade i Limhamn - på "Utmaningarnas Hus"!
Hmm... fatta fortfarande inget (fast det var väl knappast meningen). Men om ni klickar på länken så kanske ni fattar vad vi fick vara med om... ett slags "Fångarna på fortet" blev det!
Min kusin, hon hade varit flitig och delat upp oss i 2 lag redan... självklart jag mot min jämnårige kusin:)


Utmaningarna var VÄLDIGT varierande... fysiska, teoretiska, roliga, matematiska, mystiska, musikaliska, lagtävlande, knepiga, geografiska, tänkande, humoristiska... ja, 'you name it' - dom hade nog tänkt på att ha med det mesta! Stället passade verkligen alla åldrar och alla generationer... med gemensam kraft och handling lyckades vi knäcka många olika utmaningar - spännande!



Efteråt var det smarrig buffé... kyckling och laxspett... paj, pastasallad, bröd och ostbricka, så mätta o goa blev vi:)
Självklart blev det kaffe (läsk till barnen) med kladdkaka o tårta efteråt... och lite god dricka till kaffet;)
Har jag glömt något???



Oavsett... det var en enormt trevlig upplevelse och absolut en överraskning - man kan inte annat än tacka för en rolig dag och "släktträff", vilket det faktiskt oxå blev:)



Bilderna får tala för sig själv - jag har i vanlig ordning inte fastnat (inte med min kamera iaf!), men däremot resten av släkten:)
Håll tillgodo:)



Självklart ett varmt tack till alla inblandade som fixat och ordnat med allt inför denna dag!!!
*S*

PS! Alla bilderna ska vara 'klick-bara':)

4 kommentarer:

Anonym sa...

Så jätte roligt det låter... och vad skoj att du än en gång fick fira din stora högtidsdag, och nu tillsammans med din kusin.

Vilken härlig släktträff samtidigt.

Av bilderna att döma så verkar ni ha haft toppen skoj med allehanda aktiviteter för både stora och små. Jätte kul !

Buffén låter verkligen smarrig.

Stor kram till Dig !

Kram Kram

Jenny sa...

WOW, vilken mysig dag DU och Ni alla måste ha fått!

Så najs att ha lite "innestående" presenter tillgodo sådär!
Speciellt när man nästan helt glömt bort dom, och det lixom blir som en överraskning till!

Härliga och glada bilder bjuder du på, men visst saknar man en bild på dej också!
Nog sjutton kan väl någon ta kameran ur näven på dej nån gång så du också får vara med!?

Kram min goa vän!
Hoppas allt känns lite lättare nu...?
Jenny

Anonym sa...

Vilken upplevelse!
Kul med överraskning.
Kramiz
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/

Anne sa...

Det är ju faktiskt roligt med överraskningar, om man inte räknat ut dem innan. Härligt med en liten släktträff och smaskig buffé dessutom.

Glad påsk till dig.

Kram Anne