onsdag 16 september 2009

Aha.... :)

"Har du lagt märke till att vissa människor drar till sig livets goda?
De tycks glida fram med ett tryggt leende i ansiktet och njuta av allt som bjuds.
Har de bara tur eller har de en medfödd förmåga att skapa rikedom i sina liv?
Svaret är att de kommunicerar på ett sätt som drar till sig det bästa från andra människor.
Det de gör, ofta omärkligt, är att ge något.
Det kan vara något så enkelt som att le och hälsa vänligt, tillräckligt för att lysa upp dagen för de människor de möter:)

Gå ut och lys själv, och du kommer att märka vilken rik skörd det kommer att bli! "

Taget ur tidningen "PS! Personlig utveckling & psykologi"

7 kommentarer:

Pia sa...

Mmmm vad gott det såg ut med de där chokladhjärtanen.... nu har jag ngt att drömma om i natt!! sov gott vännen. :-)

Jeanettan sa...

Men du.... visst stämmer det!!

Anonym sa...

Själv är jag en som alltid hälsar och/eller ler glatt på allt och alla när jag tex är ute och går med hunden... eller när jag möter/stöter på en människa i en situation där det passar att glädja någon med ett enkelt "hej".

Jag går ju inte och säger hej till precis alla när jag tex är på Ica och handlar. Men du förstår säkert hur jag menar.

Det uppskattas verkligen ser jag ! Och jag bara är så... medfödd förmåga att sprida lite glädje förhoppningsvis.

/Vanilla

Jenny sa...

Det är sååå sant det du skriver!
Är man sur och grinig får man tillbaka med samma mynt.
Och är man glad och vänlig så blir responsen en helt annan....
Men vissa dagar orkar jag helt enkelt inte le och vara god mot alla.
Jag lever ibland i min egen lilla bubbla, och då orkar jag inte bry mej om andra.
Så eländigt taskig är jag...

Hoppas du mår bra i alla fall och att du haft en fin helg!
Jättekramis till dej! //Flisan

Karolinssida sa...

Kunde inte sagt det bättre själv...

Mia sa...

Så enkelt att förstå, men kan vara så svårt att genomföra. Jag försöker le åt folk och vara vänlig, och visst blir mina dagar mycket trevligare och bättre, än om jag är på något annat sätt! Kloka ord du hade hittat i alla fall!

Maria sa...

Fin blogg du har! Kul att du citerar PS! Vi har en blogg också!