torsdag 12 november 2009

Lite om tentan och så... :)


Ja alltså... OM det nu är möjligt att det undgått någon i min närhet att jag tog min diplomering i helgen - så säger jag det (igen!) nu... så är det sagt, hehe! (så ni gulliga som redan gratulerat mig femtielva gånger, kan ju kanske kludda ner nåt' annat, tihi!) Om inte annat så tänkte jag bjuda på lite bilder från helgen... som för övrigt gick finfint:)

Vi fick börja så smått med att massera/behandla våra båda mentorer och efter det fick vi varsin ny kund att behandla personligt - allihopa samtidigt i samma rum!
Lite pirrigt, men jag kände mig ovanligt cool iallafall... puh!
Allt gick bra:)

Strax efter det ett skriftligt prov - fattas bara annat!
Den fixade vi med:)
Yes!


Helgen avslutades med en hel del prat och tankar kring mycket - allt mellan himmel o jord!
God mat fick vi oxå... "Wallenbergare med riktig potatismos, sås o grönt". Hur gott som helst!
Våra båda lärare fick lite blommor utav oss fyra...
...och vi alla fick varsitt halssmycke av dom - alla personligt gjorda åt var och en av oss:)
Själfallet fick vi även vårt diplom - äntligen:)


Och som avslutning på det hela så möttes jag av min syster o man utanför dörren när vi alla skulle gå hem... som sagt, varför blir jag inte förvånad "söstra min";)
Fick famnen full av blommor, skumpa o present:)
Tack - glad blev jag:)


Jag var faktiskt helt slut efter denna helg... både fysiskt o psykist tror jag!
Antagligen av all spänning o förväntan... och man kände även ett visst vemod!
En liten sorg över att allt är slut... praktiken, träffarna med alla o alla goa skratt o kloka ord o tankar man fått höra på vägen.
Men man får se det som en början på något annat helt enkelt... kapitel två, typ;)
Kan ju bli intressant... eller nåt':)

Min ena mentor; Manuela

Den här massageutbildningen har betytt massor för mig, både själsligt och personligt! Det är inget jag tänker lägga i träda, utan jag vill verkligen utveckla det vidare.
Så nu får man smida vidare... medans järnet är varmt;)


Sen är det ju även som så... att bara för att jag är klar, så betyder det ju inte att jag inte behöver fler o öva på - snarare tvärtom:)
tveka inte om ni är nyfikna eller sugna;)
Man lär hela tiden nåt' nytt, varje person och kropp är ju unik!

Återigen... har massor innanför pannan som vill ut här... mycket jag går o funderar på... massor som jag kommit fram till o som jag vill ändra på i mitt liv... men det är svårt!
Jag har inte ens lösning på allt själv... så tiden får utvisa vad som ska ske - eller inte?!


Detta får räcka för nu... natti:)
*S*

10 kommentarer:

Pialotta sa...

Så roligt Sonja .. glädjs med dig.. Grattis kram

Jeanettan sa...

Fantastiskt..... som jag sa innan.
Du har förändrats från en säck potatis till en..nästan zorba-dansande "Italienska" ;)

Anonym sa...

Stort grattis Sonja,
Visste att du skulle klara det galant.
Lycka till med din nya karriär.
Kramiz
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/

Karolinssida sa...

Grattis till diplomeringen... det gick ju fort... Tyckte inte det var så länge sedan du började... Tyvärr är jag världens ömskinnade männisa så massage är inget för mig, tror jag ...
Ha det bäst...
KRAM!!!

Storstadslivet efter 40 sa...

Tja vad ska man säga....DU E DUKTIG!!!!!!!
Ses snart på bänken när jag får tummarna loss o boka en "vanlig" massage
KRAMAR Annette

mammamia sa...

GRATTIS!!!! Bra jobbat och en fantastisk bild du valt!!!

Anonym sa...

STORT GRATTIS SONJA, vad duktig du är! Många Kramisar Lussan

Jenny sa...

JätteGRATTIS Gumman, från mej också förstås!

Ha det jättebra!!!
Kram, Jenny

Pia sa...

jag är så glad å dina vägnar och önskar dig all lycka med din fortsatta massagekarriär!! Och så vill jag har massage SNART!! helst nu så har du inget att göra är du välkommen hit på en fika, men glöm inte bänken hihi...
Grattis än en gång min käre vän!!

Mia sa...

Grattis också ja! Det borde jag skrivit tidigare! Vad kul! Visste att du skulle fixa det, du har låtit så bestämd och säker på din sak!

Men det känns som om det har gått fort! :-)