tisdag 12 maj 2009

Det där med födelsedagar....

...har ju sällan varit min grej och än mindre nu när man börjar bli gammal o grå *ASG*!!!
Näe, skämt osido... Men iallafall - ni som vet o ni som känner mig o som lyssnar på mig framförallt - ni vet att mö' folk o stora fester, speciellt med uppmärksamheten på mig... nix, det är inte min grej, tyvärr!

Sån' är jag... 'take it or leave it'! Jag har faktiskt försökt o förlika mig med tanken på att ordna nåt'... jag borde egentligen... känns som om jag står i "skuld" till så många att faktiskt ordna något... Men det är bara o erkänna att jag fixar inte det - jag vill helt enkelt inte!
Har bara mått apa när jag försökt fundera o planera... så då la' jag det åt sidan istället... puh! En liten sten föll från mina axlar!

Så snälla... glöm min dag - både före - under o efter är ni gulliga! Jag lovar, jag tar inte illa upp o jag blir inte det minsta ledsen;)
Däremot kan jag "skvallra" lite att hemma kommer jag inte att vara... däremot kommer jag o gömma mig här... på okänd ort;)


Jag o min lilla familj inklusive hunden:)

Kramelikram *S*

5 kommentarer:

Jeanettan sa...

we know,,,,, we know....
& had det helt fantastiskt =)

Sannas vrå sa...

Jag tycker att du gör helt rätt vännen. Gillar man inte sånt med möe folk och inte mår bra av att ens tänka tanken så....rent ut...Skit i det!! Bara du mår bra så blir vi alla glada =)

krammen på dej!
Sanna

Monkan sa...

Känn ingen skuld ! Var och en gör som man själv känner för. Jag kommer däremot att vara hemma och parta, så du är välkommen om du vill :)
kram kram

Anonym sa...

Förstår helt hur du känner, jag rymde själv på min födelsedag sist, och det var såååå skönt! Bara de närmaste som du säger, underbart! Jag önskar dig i alla fall en underbar födelsedag och att du ska fira inte bara den, utan också att du var modig och sa -Nej! och gjorde som du själv önskade, hallå, det är ju din dag!! Inte skyldig nån något, så e det! Stora kramar från mig och ett litet kravlöst Grattis från norr!!
/Nim

Teresia sa...

Jag kan glömma födelsedagar, helt ok. Men en promenad nästa vecka, oh ja. Vad sägs om måndag kväll. E hämtar barnen mellan fem sex så där efter kanske?