torsdag 7 maj 2009

Lite skapat, lite läst... lite djur... o sånt!


Hej o hå!

På tiden kanske jag visar lite vad jag har skapat på det senaste - inte så mycket, men dock:)
Sen 'Mini-Maran' som jag o Jeanettan ordnade i månadsskiftet så har det inte skapats i samma fart här hemma tyvärr, men här kommer 3 vanliga lo's...

Den första på "Cash" - bild tagen den dagen då vi körde o hämtade hem honom:)

"Nyvång By" är tagen här hemma, såklart:)

"Sur-Puppan" är tagen förra sommaren på lillsonen... sur som en gurka över något...
Sitter o guppar i båten vid stugan.

Ja, det var 'alles'... fotohögen är diger, men tiden knapp o vädret riktigt gott numera (förutom nu ett par dar - fast det tackar min allergi för förståss!), så vi får se när det kommer mera:)

Läser en hel del gör jag med... så härligt o vara inne i ett stim!
Avslutade just "Ur vulkanens mun"... riktigt bra!

Ganska ledsam o bitter bok, men så välskriven och med många djupa tankar... jag gillade den iaf! Kan påpeka att jag hade inte en bra dag då jag hittade den på nätet o beställde den... hm! Men när jag väl fick läst den så kunde jag ändå känna distans (tack o lov förmodar jag!) och fundera 'på håll'.
Lite kort så handlar den om en familj... mamma, pappa, barn... där förhållandet håller på att spricka 'big time' och läget blir mer än infekterat - till råga på allt; utomlands under semestern!
Som sagt; mycket välskriven enligt min mening!

Föresten - måste presentera vår nye familjemedlem...


"Goj-Fan"

Återigen - hur gick nu detta till??? Ena dan'... ingen fågel... nästa dag : bur + pjodd!!!
Jag tror bara det kan hända här hos oss *asg*!
Mannen undrade lite diskret om vi skulle "fylla hela huset - eller???"
Tja... varför inte, hehe... Undras om jag inte tacklar djuren bättre än min omgivning ibland???

"Goj-Fan" är bara en liten unge ännu... 3-4 månader, men jisses vilken kelgris! Charmade mig direkt... ja killarna med klart, dom var inte nödbädda om man säger så:)
Så där löste sig födelsedagspresenten till lillesonen som fyller 10 år i nästa vecka:)

Vi skulle ha honom på prov hette det visst... men den prövningen är över nu tycker vi (och mannen är tyst!), hehe!


Han har redan provflugit sina nejder här, med viss förvirrelse förvisso... men vad begära när man är så liten ännu:) Fast han har stenkoll på mig o kommer ständigt åter - antagligen tryggast för tillfället:)

Cash tyckte han var en kul filur... fast varför ska han sitta i en bur månne???
Kasper tyckte oxå om honom... kanske lite väl närgånget i början förståss - fast är man katt så kanske det har sin förklaring, hrm... !
Men inga problem... :)
Är katten på vift o hunden i trädgården, så kan 'Goj-Fan' lätt undersöka läget inomhus i lugn o ro:) Najs!

TACK goaste Nim & J för ett underbart fjäderfä:)

Nu väntar "lång-helg" på jobbet för mig... fre/lör/sön-natt... jobba/sova!
Tjingeling!
*S*

4 kommentarer:

Pia sa...

kul att läsa... fina layouter.

Eli Kristin Magnussen sa...

Kanoncoool Sonja :) Flotte LO*s :P

Ønsker ei super helg, mange go'klemmer fra meg

Anonym sa...

Tack själv goaste du för att du ställde upp trots den korta "varningen"! Det gick ju oite fort alltsammans, men jag kände verkligen att skulle nån ta hand om "min" fine lille Gojfan så var det du/ni! Och det är så roligt att se bilderna på honom med er, tror jag att han stortrivs!! Tack återigen, det värmer mitt hjärta att han fick det så bra, och såklart om nån skulle få allergi eller det inte funkar längre, så är han välkommen igen. Fast jag tror att han nog blir kvarboende hos er som det ser ut haha... Klia han i nacken och hälsa från mig, och hälsa dina pojkar att jag är glad för hur fint de tar hand om och leker med honom! Stor kram från Nin!

jacqueline sa...

Goj-fan.. Vilket jäkla underbart namn alltså, hahah. Garvar ihjäl mej....
Jag o MArie e scrapsugna..... Har inte ens varit i närheten sen sist hos Mia...
Uuäähhhh.
Kram jacqueline