fredag 14 augusti 2009

Det var en gång en liten träff:)

Jag får ju skärpa till mig o skriva lite mer här inne... har närapå kommit av mig ju!
Huvudet är oftast fullt, men tangenterna verkar ha klibbat ihop här... hum!
Nåväl... iallafall... sen sist så har jag hunnit med en liten scrapträff:) Men bara en liten en i all sin enkelhet! Så liten träff att det egentligen bara var en mysig 'scrapdejt' på annan ort, annan lokal o lite andra tapter;)


Inget avancerat så egentligen... Det var förra söndan' som vi hamnade några stycken uppe på Ättekulla - mina gamla hemmakvarter sen tonåren:)
Trodde inte jag skulle känna igen mig, men döm om min förvåning då det var sig precis likt - förutom att det vuxit upp mer grönt överallt! För övrigt kändes det som om tiden stått still... lite skumt faktiskt! Väntade mig inte det faktiskt...


Lokalen var trevlig - rymlig o ljus! Sällskapet gott... vi var inte många - 7 st, men ack så trogna;) Alla hade med sitt o flitens lampa lös hos alla!
Vet inte... men jag fick faktiskt gjort hela 2 st lo's... annars kan jag mycket väl sitta en hel träff o fila på en enda - men denna gången kändes det riktigt bra!
Om det berodde med lugnet som rådde - ingen press eller stress med tävlingar o utmaningar... vet jag ej! Annars får jag ju mest gjort hemma i min egen lilla vrå, det har jag konstaterat förut...
Fast man måste ut o lufta vingarna o scrapsakerna bland folk då o då oxå:)

Lite förtärning intogs på kvarterets egna lilla Pizzeria inkluderat dess inneboende original - vilket folk det finns alltså... man blir bokstavligen mållös ibland *asg*
Tänk att vissa kan leva för att sitta på en pub från det att den öppnar till den stänger, dag ut o dag in... fast o andra sidan är det kanske det enda sociala i deras liv!?

Här nedan blir det lite "bilderbok-effekt"... lägger in bilder på några lo's som jag gjort både där på träffen o hemma i sommar...



Det ser kanske mycket ut, men jag har nog aldrig scrappat så lite som detta året faktiskt... trots att jag har sakerna tillgängliga numera, så har jag inte riktigt ro att sitta så som jag vill!
Men när väl andan o lusten faller på så;)
Har massor av projekt egentligen jag borde scrappa på... men vi får se - får jag gjort hälften så kan jag nog vara glad:)

Ha en fortsatt god helg!
*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

finfina layouter!!

Anonym sa...

Du är så duktig.
Gillar "gamla goda ting"
Du kan visst använda band....
Kramiz
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/