fredag 21 november 2008

"Aha-upplevelser"...

På senare tid har jag överrumplats av flera "aha-upplevelser"... inga praktiska sådana, men personliga däremot! Saker som slagit mig och som jag har kommit på orsakar min mående... eller rättare sagt mitt "icke välmående"!
Det är verkligen en skum känsla... det är som ett erkännande för sig själv - att detta ÄR faktiskt en orsak till att jag inte mår väl! Det är inte underligt att man många gånger går omkring och mår dåligt utan att veta varför! Man ska bara komma på vad det är...

Sen kommer nästa problem - hur göra??? Hur många bromsklossar finns det på vägen? Är det praktiskt möjligt? Hur många andra blir drabbade på vägen för att jag vill annorlunda?
Just nu känns det som en garnboll som någon dragit ut och bara gjort en olöslig härva av... ska bara hitta en ände...!

Förstår om ingen blir klok på det här när knappt jag blir det, men det är ändå kanske en liten bit på vägen?!?

*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

massor med kramar till dig vännen. Du vet väl om att jag finns här om du har lust eller behov av att prata med någon... kram!

joggemia sa...

Detta låter inget vidare! Jag känner dock igen mig i det du skriver men nu verkar jag ha hittat "änden", och det behövdes en förändring i mitt liv för det. Hoppas att du hittar rätt ände snart också!

Kram!