söndag 30 november 2008

Vår torktumlare går nog till historien....

Som sagt; trötta mig! I fredax trodde jag att lugnet skulle lägra sig vad gäller vår tvätt & torktumlare... men ack nej vad jag bedrog mig!
Kan berätta att vi köpte maskinerna -05... och jag har tappat räkning på hur många ggr man varit här o lagat antingen den ena el den andra eller båda! TUR att vi köpte en tilläggsföräskring säger jag bara!
Kan nämna att det är samma kille som kommer var gång... hrm... visserligen trevlig o duktig, men det börjar ju bli pinsamt:) Han sa nu sist att han bara skakade på huvudet när han såg vår adress igen o skrattade... samtidigt som han sa att han aldrig varit med om ett par maskiner som havererat SÅ många gånger! ...OCH jag försäkrade honom om att vi aldrig tvättat eller torkat vare sig verktyg eller porslin i dom, hehe:)

Tvättmaskinen var lätt o åtgärda denna gången - en liten blippidutt som skulle bytas i låset bara... däremot torken... ja, säg det som inte satt löst inuti?!?
Drivremmen var nästan av, det lilla hjulet som driver det likaså och till råga på allt satt även hela motorn löst!!! Ja menar... hallå - det skriker ju 'måndaxexemplar' om det hela!!!
Självklart hade han ju inte sådana delar i sin bil... och för det andra så lär det gå på en förmögenhet sa han... så har jag tur (för en gångs skull) så lär det bli så pass dyrt att jag får en ny torktumlare istället:)
Men blir det inte fullt så dyrt så ska jag driva det vidare så att jag kan få en annan iaf - för det ju inte normalt att en vitvara ska rasa så många gånger under så kort tid!

Så denna helg började jag tvätta upp mina drivor av tvätt ändå och har hängt det i halva huset - kul - 'not!'
Nu på måndag får jag reda på "domen" - så håll tummarna för att jag får hem en ny tumlare;)

Tjingeling *S*

1 kommentar:

Pia sa...

jag håller tummarna för dig!!