måndag 1 juni 2009

Babysteps, babysteps...

Hej alla som nån'gång kikar in här!
Även tack alla som skriver en rad eller flera då o då... det är uppskattat ska ni veta:)
Lite respons ibland är positivt! Inte alltid jag har ork o tid o kommentera hos allt o alla, men då o då... och helst då från hjärtat om det så är i all sin enkelhet:)

Jag har väl inte mindre bekymmer sen sist jag skrev, men förhoppningsvis kanske lite distans o fokus på en del annat.

Mannen har varit på intervju på ett jobb... ja, från Arbetsförmedligen då alltså... vet inte riktigt vad jag ska tycka eller tänka? Är det återigen ett sådant här läge man borde vara glad o tacksam???
Ett jobb han själv aldrig ens hade fastnat för... lågavlönat mm. Så egentligen kan det ju kvitta - för vill dom ha honom, så kan han ju inte tacka nej till det!
Så det är väl bara o gilla läget i så fall.
Det gäller ett bemanningsföretag tydligen... florerar en massa sådana numera verkar det som, speciellt nu när inga andra jobb finns.
Hm... ja, vi får se!

Vad gäller mig själv så ska jag börja läsa... plugga lite... till massör:)
Har ju funderat o funderat o tänkt o malt... det kommer att kosta, men jag får lösa det på nåt' vis... jag vet bara att jag måste göra något för o bryta mitt livsmönster - som numera mest liknar en symaskin som fastnat med undertråden i ett blixtlås!
Många pratar om att man ska tag i sina drömmar o göra slag i saker o ting, annars kanske man ångrar det sen... visst, men hur lätt är det alla gånger!? Handen på hjärtat; hur du än vrider på det så krävs det oftast en del slantar i dom flesta lägen - och den biten är ju långt ifrån självklar för gemene man!
Alla överallt kan ju inte vara högavlönade och alla har inte heller gåvan att spara o förvandla 100-lappar till tusenlappar... fast jag är gärna villig o lära mig; bara nån' hade velat lära ut knepen, hehe;)
Nåväl... 'babysteps' var det nån' som sa... en sak i taget - 'Rom byggdes inte på en dag':)

Att bli massör har florerat från o till i min lilla skalle länge... men hur, var o när?
Iallafall... jag har gått vidare med den biten nu - en hel del tack vare min kära syster o hennes kontakter o nu har jag rotat vidare själv:)

Tack vare att jag jobbar natt och är ledig mycket så har jag möjligheten plus att jag snart har 7 veckors semester... jag hinner läsa... och praktisera:) "Najs indeed!" Sen blir det en del i höst med... spännande till max o jag känner mig taggad till tusen:)
Hoppar jag inte på detta nu så lär jag ju garanterat ångra mig... man kan inte få allt, men en liten liten bit av sin dröm kanske?:)

Som sagt, många bekymmer o grubblerier finns kvar... men det gäller o bryta mönstret... hitta nåt o bryta det med o framförallt få ork att försöka bryta det!
Det är en fruktansvärt jobbig process.
Blir nu inte detta bra... ja, då har jag åtminstone försökt!

Jag ska få mitt matrial den här veckan, sen ska här läsas... !!!
Sen har jag stugvistelsen o se fram emot efter midsommar när jag fyller... dit ska vi åka alla fyra... får sen mannen det där jobbet så lär den veckan vara den enda där vi är tillsammans alla fyra denna sommaren. Men men... det är bara o gilla läget!
Vi får den veckan i så fall o det är ju tur - var nästan beredd på att få åka upp dit själv med killarna ett tag!

Så, så är läget här... vi är iallafall friska.. inga större krämpor att pipa om o det är jag tacksam över, mycket tacksam!

Förresten... min dator är på vilohem för rekreation... ska hämta den i veckan:) Så därför kan jag inte peta med några bilder här... det får bli tomt den här gången!

Nu är jag iaf långledig... få se vad dagarna kommer att fyllas med:)

Sköt om er!
*S*

11 kommentarer:

Karolinssida sa...

Vad roligt att det snurrar på...Är det massör du vill bli så är det klart du ska satsa...
Min syster började oxå jobba på ett bemanningsföretag, vilket resulterade i ett bra jobb som hon trivs med. Tjänar kanske inte massor, men ändå bra... så det kan ju bli positivt... ändå. Ha en bra dag!

Pia sa...

kul att det händer ngt. spännande...

Monkan sa...

Hej gumman ! Vad kul att du kommit fram till vad du vill hålla på med! Min kompis tar tj.ledigt ett år och pluggar på folkhögskola till nåt sånt också, kommer sakna henne som skit ! Ibland undrar man vad livet går ut på ? jobba, äta, skita, sova, städa, tvätta, laga mat oroa sig för barnen...gud vilken munter tilllvaro va ? Det går nog snart upp ett ljus för mig också vad jag vill göra, för efter dessa omändringar på jobbet till vintern känns det som om jag inte heller vill vara kvar...lycka till kram kram

Jeanettan sa...

Äntligen =) säjer jag, Du har tagit tag i det....

Gillade associationen om symaskinen ..
Jag skrattar .....

winyan sa...

Åh vad jag blir glad för din skull! Att du har hittat något du vill försöka satsa på! Lycka till säger jag!! Tror nog att du fixar detta galant!
Kram!

Jenny sa...

Bamse-Lycka till-kram från mej!
Jag håller mina tummar för att detta ska bli något som du verkligen kommer att trivas toppenbra med...(-:
Låter jättespännande....och vilken möjlighet det är...som du skrev i mejlet....

Ska svara så snart jag känner mej liiiite piggare och har mer tid!
Kramiz, Jenny

Marie sa...

Tack vare din kommentar hos mig -hittade jag hit till dig!
Låter som du har mycket omkring dig o i skallen o jag kan bara önska dig stort lycka till o att jag nu kommer att fortsätta att följa dig med spänning.
Mvh. Marie "leonbergersyster"

Storstadslivet efter 40 sa...

Va kul att du tänker börja läsa....om du behöver hjälp så hojta till....kanske man kan hjälpa dig lite på traven eller ev låna ut en bok eller två. Öva får du gärna göra om du har tid över =)
Kramar Annette

Eli Kristin Magnussen sa...

Å så flott Sonja, du er modig - men hjelpe meg så viktig.. Ta steget og sats på det som du virkelig har lyst å jobbe med. Det er så viktig å trives både privat og på jobb. Jeg ønsker deg lykke til og jeg VET at du vil klare alt du setter deg fore.

Lykke til med mannen og jobbintervju også Sonja, krysser fingre her :D Det ordner seg til slutt, men jeg har vært der før - det er ikke så kjekt når man ikke helt vet hva fremtiden bringer.

Beklager lite kommentarer fra meg den siste tiden, men det har vært svært travelt hos oss. Har ikke hatt tid til de store bloggrunder. Tar det igjen senere... Stooor klem Sonja!!! :P

Storstadslivet efter 40 sa...

har en kanonbra anatomibok...låna den gärna om du vill
Annette

Jenny sa...

Tänker på dej och hoppas du har det bra!
Kram, Jenny