söndag 7 juni 2009

Lite cross o annat blaj....







Vad dagarna går fort egentligen... snart är även denna helgen till ända!
Igår följde jag med store sonen på hans motorcross-avslutning... härligt:)
Lerigt, snabbt o ett motorljud som får det att pirra i hela kroppen... 'me like':)
Synd bara att det ska vara en så förbenat dyr sport tyvärr!


Föräldrarna fick oxå prova på efteråt... men där fegade jag ur rejält! Kan inte fatta att jag övningskört på tung MC förr i världen o nu vågar jag knappt sitta på en?!?
Hur blir man egentligen med åren? Skumt det där...


Igår kunde jag även glädja mannen med att jag skulle öva min 'massage-läxa' på honom... jo det gick väl bra, men jisses så tafatt man kände sig helt plötsligt!
Förr masserade man mest på frihand, men nu ska man helt plötsligt planera lite o veta vad man sysslar med o varför... hm! Kändes skumt det med.
Lär nog dröja innan jag vågar massera andra "på riktigt":)


Imorse unnande jag mig en välförtjänt sovmorgon (tyckte jag iaf!), medans mannen o store sonen var upp i arla morgonstund o skulle iväg o fiska... (tossigt eller hur - när man kan köpa torskblock på ICA, fniss!) Men dom kom faktiskt hem med 2 abborrar - lite små, men dock:)
Tur att mannen fixar sånt'... jag o mask alltså... o vatten... o med mitt gyllene tålamod:)
Nee... jag är bättre på annat jag:)

Nåväl, tillbax till verkligheten... hänga tvätt, dammsuga o fixa lite lunch till mini-huliganerna:)
'På gensyn':)


*S*

3 kommentarer:

Jenny sa...

-Wrooom!
Men Sonja då!!
Du skulle provat ju!
Kan tänka mej att du skulle kunna bli en riktig hejare på det där med crosseriet....((-:
Säkert ett jättebra sätt att "rensa skallen" på...Hihi...!

Mmmmm.....tror nog inte Gubben din klagade på att vara objekt för din läxträning???

Och vilken go bild du hittat på tanten längst ner!
Precis så är det...Exiting värre...Not!

Kram goa du och hoppas att du mår ännu lite bättre nu...//jenny

Pia sa...

blev besviken på att du inte provade lite cross...
och det där sista hängde jag inte heller med på... var det tvättandet och det andra du var bra på eller?? haha sköt om dig vännen! kram

Karolinssida sa...

Det var roligt att träffa dig igår på crossen, skulle kanske ha testat. Det hade säkert varit roligt (för de andra som tittade på)...
Ha det toppen...