onsdag 10 juni 2009

Min sista långledighet innan semestern, är slut....


...och denna gången har det hänt massor på min ledighet till skillnad mot annars!
Mest positiva saker tack o lov:)

Det negativa möjligtvis är bl.a att A-kassan informerat oss om att dom har en handläggninstid på ca.11 veckor... (vad gäller mannens ersättning) innan man ser röken av några pengar!
Plus att hon under telefonsamtalets gång upptäckte en liten oklarhet i mannens inskickade papper... nu blev det tillrättat med en gång tack vare att han hade dom i luren - MEN hade han inte ringt så hade dom upptäckt det senare i sommar; skickat tillbax papprena till oss o vi hade fått skriva om det o skicka in dom igen och... så vidare... mer förseningar mao!
Snacka om tunggrott system!!!
Man blir verkligen matt....


Men men... nu vet man vad som gäller... och sen har skattepengarna tydligen kommit in - tack för det!
Som mannen alltid brukar säga - 'vi brukar alltid klara oss med en hårsmån...' och det stämmer bannemig!
Fast det hade varit roligt att få göra nåt' skoj för dom nån'gång - inte bara se dom som en räddning, även om man självklart är tacksam för det!
Det kunde ju varit betydligt värre...

Min massageutbildning är igång... jag har fixat massagebänk - på NETTO, för 600 riksdaler!!!
Det är superbilligt... bärbar och höj o sänkbar... toppen o börja med:)
Jag har även hunnit med en del praktik denna vecka... så intressant o lärorikt!
Min mentor är tuff... kunnig o säker o har en enorm gnista för att lära ut!
Hon älskar verkligen det hon gör... och det märks:)

Det blev inte många sekunders "titta på" för mig, förrän hon satte igång mig - direkt!
Jag hann inte ens med o bli nervös - smart!
Det blev både några ischiasnerver i kläm o en tennisarmbåge som vi skickade dit pepparn' växer... otroligt!
Nu hänger såklart mycket på mig... jag har en del o läsa ikapp - men det ska jag hinna med tanke på min stundande semester. Plus att jag får leta upp frivilliga som jag kan öva på;)
Nån' intresserad???


Jag är ju låååångt ifrån klar, men lite kan jag kanske bjuda på som kan vara till nytta:)

...som sagt, jag känner mig jättepositiv just nu... gladare än på länge... jag kan fortfarande grubbla, jag är o förblir duktig på det... men det händer något iallafall!
'Baby-stepsen' är lite igång... :)

Som någon eller några skrev till mig, man kanske får se till o ändra på vissa saker själv - allt kommer ju inte serverat åt en alla gånger... kruxet är bara att man ska orka o komma loss när man är så nere!

Bara det är en konst för sig själv! Bekymmer lär komma o gå resten av mitt liv, så är det ju... och 40 lär jag ju fylla oavsett vad jag tycker... om man nu tänker på den biten med:)
Det som har varit kan jag ju inte ändra på, men framtiden kan man ju åtminstone försöka styra - även om jag faktiskt tror på att ödet är förutbestämt!
Flummigt? Yes, men livet är oftast flummigt har jag kommit fram till:)

Inte nog med allt detta så bjuder denna sommaren på lite fler nya utmaningar... vi ska prova på det där med o vara familjehem/jourhem! Under en kortare period såklart, men det ska bli roligt... en erfarenhet... kanske nåt' för framtiden det oxå?!

Jag har nog inte nämnt det förut, men det är faktiskt ganska så genomtänkt under en låååång period (år t.o.m) och inget som vi kommit på precis nu, men inget är varken spikat eller bestämt - så då blir detta ett bra sätt o prova det på...

Förresten - har jag berättat att Cash gått o blivit farbror? :)
Japp, det har han iaf... till 2 små tikvalpar:)
Egentligen var det 14 valpar från början, men dessvärre dog dom av blodförgiftning en efter en pga av en infektion hos tiken, men 2 starka små tjejer överlevde iaf och så här ser dom ut just nu...


Sanslöst söta, eller hur? :)

Nixpix, detta får räcka för den här gången... plikten kallar snart:)
Tjingeling!

*S*

8 kommentarer:

Pia sa...

jag anmäler mig frivilligt till massagen. Det är bara att säga till när jag ska komma!! hihi
Sååå söta valparna är!! gulligt så man nästan smälter...

Jeanettan sa...

I´m coming..... med min nacke.. =)

& Pia vill föresten fika hihi

Jenny sa...

NALLEBJÖRNAR!!!!!!
Mwaaaahhhh!!!
Så gudomligt söta....och man riktigt anar hur gott dom luktar! (älskar doft av valpar!)

Och det låter onekligen som om du har en spännande tid framför dej.
En massa nytt och säkert både roligt och lärorikt.
Bara att gratulera!!

Fast synd att Ni ska behöva vänta på pengarna på det viset!
Kan inte fatta att allt ska ta såååå lång tid när det finns datorer till allt nuförtiden!
Det är ju bara att trycka på några knappar!!
Men det tycks vara så att ju modernare allting blir, ju längre tid ska det tydligen ta...???
Fattar nada...

Nähä.....nu ska jag bädda rent i sängarna som vi flyttat upp på sonens gamla rum och sen ska vi gå och "knyta oss".
NÅGON natt måste man väl sova...hehe!

Kram på dej och ha en bra jobbarnatt!
//Jenny

Martina sa...

Ja jösses bara säg till när du vill träna så kommer jag på stuts. Jobba på bara.....ska jag ska minsann du =).
Kramar till dig

Storstadslivet efter 40 sa...

Hemskt vad det sker saker hemma oss er nu..kul att allt går åt rätt håll (sakta men säkert).
Mig får du gärna öva på och jag ger gärna en slant för det oxså. Kanske jag och min kropp kan lära dig ett och annat
Många kramar Annette

Eli Kristin Magnussen sa...

Tar du turen hit og gir meg litt massasje også? :D

Deilige valper du har fått da. Skikkelig skjønne er de, hi-hi!

Stoooor klem til deg Sonja! Ønsker dere mange flotte stunder fremover - det blir mer sol & varme, lysere tider ... og moro! :P

Nyt resten av helgen!!!

PS - tusen takk for dine kjempekoselige hilsener!!!

Mia sa...

Åh vad glad jag blir att läsa att du känner dig så glad nu! Det där med jour/familjehem har vi också funderat på men maken är lite osäker, eller snarare han vet inte vad det innebär. Jag har jobbat på HVB i flera år, så jag har varit inne i den svängen så att säga, och jag tyckte väldigt mycket om det.

Sötaste valparna i staden! Åh, vad jag blir sugen! Men... med en egotrippad katt i huset blir det ingen hund på ett tag!

Menar du 11 veckor på akassan? Hur i hela fridens namn ska vi klara oss, maken slutade sitt jobb i fredags och utan pengar hela sommaren känns inte särskilt spännande.... Fy fasen...

Kram!

Sandy sa...

Vad skönt o höra att du tar dina babysteps, och känner lite modets vindar blåsa!! Stor lycka till kram ,och jag tycker verkligen att du är duktig!! Och skaffat bänk o allt! Tror att du skulle passa jättebra som massör och friskvårdare, vem vet vi kanske blir kompanjoner en dag? Fast du har nog kommit längre i planeringen än jag, mitt ligger bara på ett mycket tidigt planeringsstadiet..fotterapeut! Vi kanske ska öppna en hälsobutik om några år? *ler*

Otroligt söta små saker, men det kniper i hjärtat av att så många dog! Vet ju vilket kämpande och förväntan det är, och stackars tiken sen! Tack och lov har hon ett par att ge sin kärlek och omsorg till i alla fall... det är så vanskligt med valpningar, vet faktiskt inte om jag skulle ha nerver till det än gång till! Det är ju så mycket som kan gå fel, hur man än gör...
Men Grattis Cash till de två i alla fall! Och största kramen till dig Sonja, hoppas vi kan ses snart när nu avståndet är kortare, det skulle verkligen vara kul!

Fortsätt med dina babysteps och se alla små steg framåt som sakta blir fler...tänker på dej! Kram /Sandy