tisdag 21 juli 2009

Ännu ett strandbesök mellan skurarna:)


Härom kvällen tog vi vårt pick o pack o körde ut till Farhult o badade (läs: dom badade jag fotade!). Det var så kvavt o varmt, så det var bara o passa på... igår föll det desto mer från himlen istället kan man ju lugnt påstå!


Nackdelen/fördelen med Farhult är att där är så otroligt långgrunt överallt! Man går o går o vattnet är max till knäna för det mesta känns det som:)
Jättebra för mindre barn klart, men för större kan det bli lite trist kanske... och för våran koloss till hund blir det inte mycket till o simma - så han var helt slut på kvällen sen... det blir ju jobbigt för honom o plumsa runt i så lite vatten. Men visst, blöt blev han:)



Grabbarna hade iaf grymt roligt där... dels fanns där en uppsjö av maneter vid stranden som flöt upp, som killarna synade (kanske lite väl på nära håll förstås) o dels hade dom sina radiostyrda båtar med sig o dom funkade perfekt i det grunda vattnet!


Jag testade min kamera på allt i stort sätt o solen som var påväg ner glittrade vackert över vattnet... sååååå fint!
Så jag tror minsann vi alla var supernöjda efter den kvällen:)
Kändes lite extrabra o se vår lille "inneboende" skratta o må gott oxå!
Kan inte va' lätt o landa hos en familj som man knappt känner.... men det funkade finfint:)


...jag låter bilderna tala för sig själv - vassegoa'!


Har haft många funderingar egentligen i skallen dom sista dagarna... om både ditt o datt... få se om jag kan få ner dom på pränt en dag bara!
Man borde verkligen ha datorn i närheten plus tiden, när sådana anfall kommer över en... men men, det är inte alltid det är så!



Det var alles för den här gången - sänghalmen drar o ovanvåningen är full av barn o lånebarn... så dom lär vakna i arla morgonstund 'as usual'.... "orka" säger jag då!!!! =)

2 kommentarer:

Karolinssida sa...

Farhult, brukar vi oxå vara och bada, passar oss toppen med långgrunt... Bra för badkrukor oxå... man kan vänja sig långsamt vid vattentemperaturen medan man vadar ut till dopp-djup. hade kameran med sist jag oxå, men den överlevde inte... Ha det toppen!!! Kram karolin

Mia sa...

Det verkar alldeles underbart!! Fotona är fantastiska och jag är så glad för din skull, över din nya kamera! Vilken fantastisk överraskning!!