lördag 11 juli 2009

Så härligt det är med "låne-barn" =)



Jo men seriöst... jag varken vill eller har velat ha fler barn än dom 2 jag har och nu när man har möjlighet o passa småttingar så är det ju verkligen hur kul som helst:)
Man lånar dom ett par dar eller så... njuter o pysslar för fullt, tar till sig alla go'bitar o alla eventuella "dispyter" fullkomligt rinner av en som olja på en gås... sen lämnar man tillbax dom efter 'låne-tiden' utan förseningsavgift eller kravbrev, hehe:) Perfekt ju!!!

Sen är det ju alltid lättare med "låne-barn" än med ens egna, så är det ju alltid... nyhetens behag osv. Även våra egna killar idag har varit underbara... jätte engagerade o lättsamma att ha att göra med:) Bara en sådan sak som att få alla fyra i säng ikväll... inom en kvart låg alla!!! Undrens tid är inte förbi alltså;)

Måste därför få bjuda på en liten bildkavalkad från dagen idag... Pia & Pelle skulle ha fest hemma på gatan, så det var deras 'söt-ploppar' som förgyllt vår dag idag;)
Dagen till ära så blev Isac 5 år just idag (och Lucas blev 3 i måndax), så givetvis gjorde jag en tårta åt dom som vi smaskade i oss till fikat:)

Tänk bara det här... sitta ihop med dom "stora grabbarna"!!!


Själva tårtan blev såhär... riktigt smarrig - inte mycket kvar av den nu...:)


Stämningen när ljusen skulle tändas var nästan mäktig:)

Studsmattan var och är en säker hit - den går alltid hem:)

Efter maten var det ju lördax-godiset som hägrade... :)

En liten kvällspromenad lyckades vi oxå klämma in... sen fick det plats lite mer godis;)

Isac...

Lucas...

...och en sista vända på mattan innan läggdax...

... natti natti - lika bra o knoppa in själv - för dom där små fjunen lär inte sova länge;)

*S*

4 kommentarer:

Pia sa...

sov gott. och tack för uppdateringen!!

Jenny sa...

Du e ju bara för go! Snacka om att vara en schysst extra-Mamma till dom där små "söt-plopparna"!
Och bakat tårta och allt till dom!

Jag tror att det är sånt som barn minns senare....När tant Sonja bakade födelsedagstårta och vi sen fick hoppa studsmatta så bak-verken åkte upp och ner!

Och Dina egna killar verkar vara av samma virke som du!
Snälla och omhändertagande mot alla....Tänker bara på fågeln och nu dessa småkillarna som får lov att vara med dom stora grabbarna...De du!
Härligt att se att ungar inte BARA sitter vid datorerna inomhus!
*Sa hon som sitter uppe halva natten och surfar runt!*
Fy skäms mej! Nu måste jag gå och lägga mej!
Vill du förresten ha fler katter eller nymfar så har jag! Haha!!

KRAM, Jenny (:

Millanprillan sa...

Läste din underbara historia om det oväntade födelsedagsfirandet nedan - vilka underbara vänner och familj som ordnat det hela! Sen ville jag bara tacka för kommentaren om kissekatten, har legat av mig med bilder och skrivande så länge som kameran var paj, men nu är jag på G igen! :)
Kram Millan!

Sandy sa...

Hej Sonja! nu har jag en idé! Är du med på en scraputmaning? Det är ju inte detsamma som att scrappa tillsammans, men jag ska fråga hos mamma o Jeanette också, jag har en rolig idé, och jag skriver den inne hos mig snart! Hoppas du svarar ja!! kram /Sandy