lördag 18 juli 2009

Att 1 myggbett kan jäklas så!!!


När vi var på Bolmsö förra månaden fick över 150 mygg+knottbett... jag vill absolut inte påstå att jag mådde väl av det! Men härom dagen får jag 1 (ett) myggbett på ovansidan av underarmen (öh... fattar ni?) - dagen efter såg jag ut som en råkopia av Karl-Alfred!


Jag fick inte plats i mitt eget skinn kändes det som - en aningens obehagligt!
Man väntar nästan på den dan' kroppen säger ifrån på allvar... litta rälit trots allt!
Ännu skummare att jag glömde fotografera det, hehe...
Men men, jag överlevde det med:)


Igår trotsade vi värmen med att åka till stranden - vi testade Vejbystrand denna gången!
Ska vi åka till stranden så har vi en bit o åka oavsett vart vi väljer o åka - så då är det lite kul o testa nåt nytt!
Som dom flesta vet så är jag ingen älskare av stränder - sand överallt o kallt blött vatten... gärna vassa stenar o kletig äcklig tång till det... mmm... yummie - 'not!'
Ja, det hjälps inte - "me not like!" Men självklart har jag full respekt för alla som älskar det - liksom jag får respekt tillbaka för att jag inte är lika förtjust;)


Jag åker alltså enbart iväg för killarnas skull o hundens möjligtvis, mer än gärna... klart att grabbarna ska bada liksom - bara jag slipper;)
Så ser ni mig på en badstrand, så är det sällan av fri vilja o jag sitter inte där ensam förmodligen, hehe!
Men men, 'that's just me!'


En lustig grej däremot... förr kunde jag bli brun som en pepparkaka ute i solen! Idag blir jag fläckvist röd och får soleksem o klåda så jag håller på att få fnatt!!!
Ännu en anledning o sitta under ett gigantiskt parasoll med ett par billiga solglasögon från Ullared eller nåd', hehe!
Kan inte ha dyrare bågar... lägger dom bara överallt så dom försvinner eller går sönder!


Iallafall... killarna hade skoj... dom letade krabbor o småfisk, doppade sig både då o då... Cash simmade efter pinnar för glatta livet:)
Alltså, precis som det ska vara:)


Jag satt o passade kylväskan med fikat o fotograferade:)
Någon måste ju föreviga dessa härliga stunder, eller hur? ;)
Japp, så är det med det:)
Bilderna får tala för sig själv...

"Over n' out" för den här gången;)
*S*

5 kommentarer:

Storstadslivet efter 40 sa...

Ja du Sonja...det är inte lätt att bli gammal. Du måste förstå att vi inte är 20 långre och blir bruna och fina, vissa måste faktiskt bli röda och fnöskiga... Själv blir jag fantastiskt fin fast jag är
29++, inga skavanker här inte.
Men jag håller med dig...det var duktigt att du passade kylväskan med all fika i =)

Lite skämt och lite allvar, kramar Annette

Karolinssida sa...

Me like stranden... dock inte att strutta omkring i bikini dock... Men problem är till för att lösas, jag drog ett par gigantiska gröna pumashorts över nederdelen och en bit upp över kulan... Sen kunde jag oxå strandragga utan att dö av syrebrist när jag försökte hålla in magen... Bra va????

Sonja sa...

*asg* Ni e' ju för goa båda två;)

//S

Jenny sa...

Vilket slöseri!
Ja....JAG kunde ju passat din fikakorg och dina barn och hunden, så kunde du varit hemma i skuggan ju!???!
Men parasollet...Ja, det kunde jag gärna glömma...Jag vill ha full sol!!
(Och sand i sockerkakan och tång i kaffekoppen och bada vill jag också...!)
Jisses, vilka härliga bilder du visar...och avundsjuk blir jag så det står härliga till!

Fast i Vejbystrand bor min "syster"....och hon är så jäkla konstig så jag skulle ju inte vilja ramla på henne där förstås...
Vi har lixom ingen kontakt längre...):

Kram på dej i alla fall, och hoppas solsveda och myggabitt ger sej snart!
//Jenny

Sandy sa...

Fina bilder du fick tagit, och precis som du säger, nån måste ju ta dem också!! Alla kan ju inte älska sand i bullen o krabbor i tårna...
Det där med myggbett, jag tror att somliga myggor är extra-laddade med nåt radioaktivt. För precis som du säjer kan alla vara precis lite kliande o inget mer, tills man dyker på en sån elak super-insekt... och får underliga utväxter.

Plocka inspiration för mig med på Scrapproom i helgen o hoppas ni får det mysigt! (ps tack för du förklarade, nu fattade jag hur Jeanette menade, o antagligen är papper också självklart egentligen.. ;) Kram från mig! /Sandy