torsdag 2 april 2009

En del shopping igår...


Japp, "Ge-Kå's" i Ullared gick inte säker igår då jag o Pia körde upp för o fylla bilen litta:)
Tror jag har åkt upp dit regelbundet vår o höst dom senaste 10 åren - minst! Plus alla gånger dessförinnan - najs:)


Vi kom iväg vid 8.30 på morgonkvisten och ganska så snart så blev det paus vid McDonalds där jag fick tanka upp med en stor CafeLatte - jag o mitt coffein alltså... *suck* Sen att det tog ända förbi Halmstad innan jag kunde börja dricka den, var en helt annan femma!
Satan i gatan så hett dom ska brygga det - fixar inte det alltså... värsta som finns o bränna sig i munnen! Isch...


Väl framme vid mekka så började shoppandet... ingen kö o lite folk = perfekt:) Hittade en del till pågarna såklart, fast inte så mycket tunna tröjor som jag hade hoppats på... men men, det vart bra iaf!
Summan slutade på 3300 kr o det kändes helt ok - värre summor har det slutat på genom åren!
Mitt personbästa var nog en vinter... då notan slutade på 6800 kr... den sved kan jag säga
Vet många som är värre ändå, men detta var mer än nog för mig:)


Vid 14-tiden var vi faktiskt klara... då var det mat som gällde - en 'dagens' på närmsta hak där... pannbiff med mos o lingon... yammie!!!
Efteråt var jag MYCKET tacksam över att Pia körde - man kände sig något mör... inte för att Pia var mindre mör... men ändå:)
Iallafall så var det en himla trevlig dag o nöjda blev vi!

Annars är skallen mest fyllt med planering inför veckans "Mini-Mara"... på fredag + lördag smäller det! Ska bli himla skoj:)

Take care *S*

3 kommentarer:

Pia sa...

nä det märktes att det var mer fnitter och flams på hemvägen haha

Mia sa...

Åh, jag blir bara liiiite avundsjuk ju... Men jag brände nästan 6000 där i höstas och då har jag bara ett gäng syskonbarn att handla till, så det blir inga barnkläder och sånt! Men det finns så mycket annat smått och gott att köpa där!
Du var inte inne på Panduros Outlet också?

Jenny sa...

TÄNK så skönt att shoppa på Ellos via nätet istället!
*asgarv*
Ja, här har du ju en som är "allergisk" mot stora affärer....så får det vara hur billigt det vill..

Jag var där för första gången i somras när det var 2 timmar kvar till stängningsdags och det var 30 grader varmt ute...(det var NÄSTAN folktomt inne på GeKå´s!)

Men jag blev mest vimsig och irriterad i alla fall...Hehe!

Och Gubben satte sej i den där cafeterian på mitten och gjorde slut på alla tior och femmor han hade...PÅ KAKOR OCH DRICKA!

Som en 6-åring i en godisaffär ungefär...

Jaja....du får ha det gött, och hoppas du hittade en massa bra grejer nu när du shoppade!
Kram, Jenny