onsdag 8 april 2009

Många guldkorn i en grå o trist liten stad...



Jag kan ärligt säga att jag inte är något 'fan' av våran lilla grannstad här i kommunen! Nåt' gråare och mer intetsägande är nästan svårt o finna enligt min mening *asg*!
Men... (i bästa Tony Irving stil!) om man bara tar sig lite tid o stannar upp, så går det - tro't eller ej, att hitta små färgklickar eller guldkorn även i denna lilla bystad:)

Bjuder på några smakprov här...


Vet inte hur jag hade klarat mig utan min kamera o utan min hund!? Finns få saker som kan få min arma skalle o tömma sig på både stress o negativa tankar som när jag just får lov att vandra runt för mig själv ett tag... Hunden följer troget med - ställer varken några krav eller frågar varför... han bara ger:)
Min familj ger mig självklart mycket alltid, men för att orka med mig själv så behöver jag även den här biten...


Ta hand om er!
*S*

7 kommentarer:

Jeanettan sa...

Ja du visst e´de gott...
Men det är väl dags för din storar önskan.....
Systemkamera... =)

Jeanettan sa...

Hittat nån intressant än , för du kollar antar jag =)

Storstadslivet efter 40 sa...

Bara älskar bilden av trädgrenarna

Jenny sa...

Mmmmm....Bara nickar och håller med och förstår...framför allt förstår, för jag är likadan!
Kram kompis! //Jenny(-:

Pia sa...

fina bilder du tagit...

Nimela sa...

Vad fina bilder du tagit! Trevligt att höra att det finns fler som kämpar med sin "hörni-jag -älskar-faktiskt-inte-stan-"känsla, något som annars verkar vara lite tabu... man ska vara stads-patriotisk annars ska man liksom va tyst, verkar den allmänna meningen vara. Men som du säger, en lugn dag med hunden som sällskap hittar man lättare sin guldkorn! Jättefina bilder, nu ska jag skrolla ner och kolla vad du gjorde på scrap-maran! (har varit lite blogg-off ett tag, sorry) Stor kram från Nimela!!

Pialotta sa...

Kameran är min bästa vän oxså och du visar prov på din fotokonst så bra.. Visst är det härligt att bara vara och tralla runt i sin egen takt:-) Fin fortsatt Påskhelg på dig/P-L