onsdag 15 april 2009

Lite lite ledig o lite av varje;)

Nu har jag precis avverkat 2 nätter, så nu är jag fri två... för att sen jobba tre:) Japp, så är det för mig denna vecka!
Känner mig lite lite "redigare" i skallen för tillfället... tänkt till lite, tagit ett par beslut på det senaste o lite annat... vägen är krokig i mitt inre o ganska så backig imellanåt, men jag tror jag har rundat ett litet krön iallafall... små små babysteps är nog bäst!
Vem har sagt att livet ska vara smidigt, liksom...?!:)

Och på tal om beslut så har jag anmält mig till "Viktklubben" på Aftonbladet sen nån' vecka tillbax! Känner mig faktiskt lite duktig för ovanlighetens skull - och motiverad!
Att jag äntligen fick tummen ur var ju tack vare min visit till Ullared för en tid sen ihop med Pia... och "my wakeup-call" när jag skulle prova bh'ar i provhytten.... FY 17 säger jag bara och 'no comments'!

Kanske inte undra på att vågen visat siffror som inte ingått i min dyscalkyli på sistone?!? Så nu hoppas jag verkligen att detta går vägen... och kanske jag t.o.m mår bättre i mig själv i slutändan - vem vet?:)

Härom dagen blev vi äntligen med "Wii" - bättre sent än aldrig... så äntligen har vårt löfte till pågarna skridit till verket! Känns enormt skönt för mig o pågarna är minst sagt glada:)
Detta "Wii" är ju snart standard i vart hem närapå, men för mig är aldrig saker o ting självklara.


Idag var jag på möte på HBG's Motorcross Bana! Store pågen ska prova på nämligen... och får börja nästa måndag på "motorcross-skola":)
Behöver man påpeka att han längtar:)
Lite annorlunda mot alla bandymatcher han har bakom sig!

Innan helgen blev jag äntligen färdig till att lägga en beställning via nätet på lite nya foton! Det är ju ett så urbota tråkigt moment tycker jag... skjuter det framför mig precis hela tiden - trots att det är hur enkelt som helst! *suck* Så inte en dag för tidigt kan jag ju säga! Har verkligen haft "foto-torka" det senaste halvåret och skriva ut på skrivaren enbart blir trots allt lite dyrt i längden.
Så idag fick jag hem en laddning både från 'Postfoto' och 'Fuji'... härligt!
Scrapsuget blir inte mindre precis:)


...och inte nog med detta - så fick jag veta idag att jag gått o vunnit scraputmaningen hos "Nim" med min lo "Lyckopillret" - yippie!!!
Blev både glad o rörd:) Ska inte mycket till ibland, tihi...


Kika gärna in hos henne o kolla in dom andra fina bidragen! Ska nog använda mig av boktitlar lite fler gången... jag som ofta har idétorka vad gäller rubriker på mina lo's:)

Tja, mer än det här har jag inte o bju' på idag.
Kudden kallar o mannen har somnat i soffan 'as usual' - får ta sällskap av min bok istället;)


*S*

3 kommentarer:

Pia sa...

grattis till vinsten... din lo var jättefin!!

Karolinssida sa...

Då ses vi nog på motorcross banan framöver... Oliver ska börja sin 3:e termin... Kul sport på denna nivån men vet i hundingen om jag vågar titta när han blir äldre ;o)
Ha en bra dag och grattis tilll vinsten....

Jenny sa...

Jag läser här och är så glad för din skull att det känns i dej som att "du rundat ett litet krön".

Har tänkt så mycket på dej med bekymmerna din påg hade i skola och på bandyn....Hoppas allt löst sej till det bästa!

Och viktklubben!??!?
Vi träffades ju i vintras, och inte kunde jag se någon direkt övervikt på dej, inte....men det känner man ju bäst själv!
När det klämmer och skaver och känns för trångt så ÄR det inte roligt. Det bara är så!

Och ofta räcker det ju med att man kommer igång....men det var ju det...ATT KOMMA IGÅNG!?!?!

MIN startmotor funkar i alla fall skitdåligt!
Hoppas din är bättre....Haha!

Vad smaskigt det såg ut med en massa nya framkallade kort!
Då får man lixom en liten "kick".
Kan tänka mej att det blir en del vår-scrappat i Nyvång nu!

Vi ska ju iväg i mitten på nästa vecka till Helsingborg, för nästa helg så är ju scrapeventet!
(Och jag saknar som vanligt den där jäkla inspirationen....Grrr!)

Dottern scrappar och grejar och hennes ideér flödar, och jag bara stånkar och pustar...)-:

Årets tävling går ju ut på att "SCRAPPA EN VÄSKA", OCH HENNES ÄR JU NÄSTAN KLAR, och dessutom har hon som vanligt gjort ALLTING SJÄLV och jag fuskar mej fram och har köpt en "väskstomme" i alla fall.
Men den ska scrappas.....
Och DÄR var ideérna slut....

HJÄLP!!!! Tiden går ju och jag kommer inte hinna!

Jaja...det ordnar sej nog.

Det hade ju varit väldans roligt om vi hann träffas en stund och pyssla lite!?
Kanske hemma hos Mamsen?
Och är vädret gott så kunde vi ju till och med kanske suttit i hennes bungalow och fikat och pyssla?
Jaja...jag tänker bara.
Vi får höras lite närmre, så ser vi om det funkar med tanke på hur mycket tid du själv har...och om du har lust!?

Och du....vi har inte WII, så vi tillhör väl den där lilla skaran nu som inte hängt med...Haha!

Kram på dej, och ha en go helg!
//Jenny((-: