torsdag 30 april 2009

En i gänget... ;)


Jaha, då jobbade mannen sin sista dag på firman idag - nu är det ofrivillig semester som gäller på obestämd tid framöver! Man har åtminstone sällskap av halva Sverige om inte annat - känns tryggt o vara 'en i gänget' så att säga;)
Nu läser man på löpsedlarna om andra likasinnade som fått vänta i månader på sin A-kassa... och väntar ännu... Tänk, det är ju faktiskt en grej som jag glömt bort att grubbla på! Dum o naiv som jag är så har jag förutsatt att sådant ska fungera... men tydligen inte!
Så det ska ju bli en erfarenhet o se hur detta kommer att fungera - eller inte!?


Mannen o en kollega till som gick samma "öde" till mötes idag blev avtackade med grillning nu på em plus en blombukett... inklusive en förfrågan om han hade lämnat sina arbetshandskar innan han gick för dagen!!!
Dom måste ha det riktigt krisigt om dom inte kan avvara ett par gamla skuddshandskar ens.... stackarna!

Då var man ensam familjeförsörjare helt plötsligt:) Inte illa - tur man jobbar kommunalt, hehe:) Sen att dom gräver o rör runt i kommunen till max o oroar både personal o gamla, det är en annan femma. Någon arbetsro har inte funnits under mina 10 år i denna kommunen iaf... man börjar bli ganska van o luttrad, tyvärr!
Men på sätt o vis får jag ju skylla mig själv som inte utbildat mig till nåt' högt uppsatt eller varit klok nog o startat rätt företag i rätt ögonblick...
Det roliga är att jag stormtrivs med det jag gör - synd bara att man inte kan leva på't... men man kan väl antagligen inte både ha kakan o äta den helt enkelt!
Sen har jag gjort ett frivilligt val att jobba deltid o det står jag för! Så då kan man ju heller inte begära 'guld o gröna skogar' faktiskt:)

Nåväl - man kanske ska svänga ihop lite ätbart innan plikten kallar igen!
Må gott alla!
*S*

3 kommentarer:

Pia sa...

KRam till er vännen... hoppas han är ett undantag som får sin A-kassa utan långa väntetider...

Anonym sa...

Tråkigt att läsa att gubben din blir arbetslös (igen.... är han kvar i bygg svängen!?) Hoppas att det löser sig för honom snart. Ha det gott! Kram Lussan

Karolinssida sa...

Håller tummarna för att A-kassan funkar för er...
Det är så tråkigt att det blir såhär... företagen är så snabba med att sparka folk så fort det krisar...
Hoppas allt löser sig för er på bästa sätt... Ha en bra dag!!!