onsdag 11 februari 2009

Heldäckad!!! :(((


Kunde inte beskrivit det bättre själv - fyyyy vad skunk jag mår!!! Och inte bara jag, även lilla sonen gick i däck i lördax kväll och jag nån' dag efter bara.... så vi har verkligen legat o tyckt synd om oss om dagarna!
Känns som en muterad form av Hong Kong eller Peking influensan - minst!
Denna feberfrossa tar verkligen på krafterna, usch! För att inte tala om hur fräsch man kände sig innan man äntligen hade ork o duscha - ibland är vanlig hederlig Panodil en välgärning!
Det ger ju åtminstone lite "konstgjord andning" imellan varven.
Kan inte med ord beskriva hur trött jag är på att inte känna mig bra... Huset gror igen här hemma o frustrationen är på max, skulle lätt kunna anlite en städfirma bara för att få grunden gjord, usch... Mannen här hemma är oxå på gång o bli kass o han jobbar ju ute dessutom - hur mysigt är det på en skala?!?
Men - en positiv sak idag - "Florence Nightingale" susade förbi med lite mjölk, bröd o Panodil till oss och tänk vad det lilla kan vara guld värt!!! Tack snälla du!!!

Iallafall - hoppas det vänder snart!

*S*

9 kommentarer:

Teresia sa...

Urk vad hemskt det låter. Själv är jag sådär halvfesensjuk. Det vill inte bryta ut. Ont i huvudet och fryser, men ingen direkt feber och alldeles för många måsten. Kan ju inte vara hemma...Krya på er
Kram

Anonym sa...

FYYY din stackare!! Usch vad hemskt när flunsan kryper på en sådär, och det blir bannemej inge roligare när alla däckar mer eller mindre samtidigt...vem ska ta hand om den andre?! Jag o fd.sambon hade rejäl magsjuka en gång på precis samma gång, vi låg på badrumsgolvet och turades om i ghandfat/toa...ingen romantikhöjare precis.
Krya på Dig/er allihopa!!/Nimela

Eli Kristin Magnussen sa...

Ufff... god bedring Sonja!!! Sliter med hosting og harking og alt er bare ute av form i min kropp også :(

Ta vare på deg selv og hold deg under dynen kjære deg! :P

Grodan sa...

Men fytt i rackarn....
-Schas, bacillusker!

Åh, jag förstår hur du känner...ALTTING gror igen...både tvättkorgar, diskbänkar, näsor (!), och allt annat...
Det är så deprimerande och bara ligga hjälplös och stöna efter panodilen på soffan.

Men va fasen gör man?

Man blir ju så in i helskottas dålig när febern slår till, och det enda som tycks funka i ens kropp är det dåliga samvetet...)-:

Hoppas du har laddat med lite bekväma snabbmiddagar och bra filmer, så du står ut tills den värsta "stormen" dragit förbi...

Krya nu på er där nere...
Och du...gissa vad jag har gjort?
Bytat blogg IGEEEEN, så nu lär det väl bli en del gny på Damerna...((-:

Kram!!!! // Jenny

Pia sa...

hoppas ni mår bättre snart vännen!!

Monkan sa...

Men är det inte nog snart hos er med flunsan ??? Krya på dig än en gång, och hoppas det håller i sig sen när du blitt av med skiten
kram monika

Storstadslivet efter 40 sa...

VA...e ni sjuka igen. Stackare, vi ska tänka på dig här hemma. Krya på dig. Kram Annette

Anonym sa...

Stackare ! Hoppas du mår bättre snart vännen. Själ har jag precis piggnat till efter en rejäl feber topp på närmare 40 grader och världens huvudvärk, snuva och hosta samt mängder av värk precis överallt. Mådde inget vidare.

Idag var jag till läkaren och fick även diagnos på en ny sjukdom vilket innebär mer mediciner... som om jag inte har nog av det redan.

Kram Kram

Lizzie sa...

Hallå du!
Så jag är inte den enda i hela världen som bloggar!!
Vi ses väl ute med hundarna ngn dag!
/Carro