torsdag 19 februari 2009

Väderomslag o bandybollar:)

Ja, vad ska man säga??? Strålande vårväder ena dagen och snöflingor som femkronor andra dagen... ??? Pågarna är blixtsnabba med o ta ut sina cyklar o slira o "drifta" med dom i snön - vilket tydligen roar dom mer än vanlig hederlig pulkaåkning, tro det eller ej:)
Ikväll är mer än hälften redan bortsmält, så vi får väl se vad morgondagen bjuder på för väder.


För övrigt har dagarna gått i innebandyns tecken o grabbarna har fått lira så det snart står dom upp i halsen:) Imorgon blir det en heldag, den sista på denna "campen".


Idag passade vi även på o hälsa på min syster som varit hemma hela veckan med ryggskott dé lux! Ajajaj!!! Det har verkligen tagit illa o det verkar bli en långrandig historia känns det som! Såg inte alls mysigt ut:(

Ja just det... sen kom mannen med dom "goda" nyheterna att han förmodligen blir uppsagd nu i vår... april troligen! Ja, varför skulle han sitta säkert när inte halva Sveriges befolkning gör det?! *suck*
Ja jag var förberedd förvisso, men för den skull känner jag mig inte precis lugnare iaf!
Ingen som vet vart man köper en sedelpress billigt nån'stans???
Det lär ju behövas menar jag:) Vid snabb affär så kan vi ha den ihop, hehe!!!

Sköt om er där ute!
*S*

3 kommentarer:

Karolinssida sa...

Här i Ekeby är det massor med snö...
Tråkigt med din man... det är för jäkligt nu... Känns lite bra att man jobbar i vården där finns alltid jobb iallfall... Hoppas det löser sig för er på bästa sätt... Ska förresten bli kul att träffas IRL imorgon hos Sanna...
Ha det bra!!

Grodan sa...

Alltså, va fasen???

Jag vet snart INGEN i min bekantskapskrets som inte har en nära anhörig som blivit varslad eller uppsagd....
Var i hela helskotta är detta landet på väg egentligen?


Jag kan bara säja ett stort Lycka till, trots att din Gubbe nu troligtvis blivit uppsagd....

Roligt i alla fall för dina killar att dom haft roligt att göra på sitt sportlov!

Men mindre skoj för din syrra )-:
Isch, så ont det låter...och ryggskott som kan sitta i så länge...Fy, stackars henne!

Kör eventuellt till Skånelandet på lördag och stannar några fjuttiga dagar...
Mamsen klagar nu högljutt på att hennes frisyr är bedrövlig, och den envisa människan vägrar gå till någon annan ju!

Men det kan vara skönt iofs att komma hemifrån några dagar, fast just nu är det egentligen inte så avkopplande. Det kläcks och det pips i holkar och rede här, så det är med ett något bekymrat hjärta jag överlämnar detta åt mina Gubbs...
Jaja...vi får väl se hur det går...
Det blir väl panik i lägret här, men jag orkar inte heller ha dåligt samvete för mamma.
Snacka om att vara som en åsna mellan 2 hö-tappar!

Kram på dej i alla fall och ta det lugnt....allt måste ju ordna sej...på något vis i världen!

//Jenny

Pia sa...

Åh vad tråkigt med henrik!! Kramar till er!!