lördag 14 februari 2009

Tillbax igen - urlakad, men vid gott mod... lååångt!!!

Ja, vad ska man säga... vilken runda! Jag o Tom har legat i princip hela veckan i våran säng o tyckt synd om oss - haft feber o frossa o hostat ikapp! Druckit saft o O'boy i sängen... matat varann med alvedon o näsdukar... planterat äppelskruttar o klementinskal lite här o var i sovrummet o t.o.m lyckats spilla i sängen! Ja, är man sjuk så är man:)
Vi har verkligen grottat in oss under några dagar, jag o Tompagubben:) Stackar oss! Barnkanalen har stått på konstant o till slut kunde vi meningarna utantill på vissa avsnitt med tanke på att repriserna kördes om och om igen om dagarna... terror på hög nivå, yes! Men vad göra, när man inte orkar gå upp o leta fram nåt vettigt o se i dvd-boxen!? Hehe...
Sen mycket riktigt så blev ju mannen kass med, fast han skulle ju prompt jobba ändå... dumt!!! Det slutade såklart med att han oxå fick bli hemma i slutet av veckan såklart.


Idag är det lördag iaf och "Alla Hjärtans Dag"! Inget vi firar till nån' reda, men visst är det en kär liten dag trots allt i all sin vänlighet - det behövs nog här i världen:) Jag ska på o jobba ikväll, 2 nätter bara sen långledigt:) Då bara måste jag städa... hört den förut eller? Ibland skulle man kunna tro att vi bor sju familjer här minst! Tänk vad mycket det hade hjälpt om alla i familjen hade hjälpts åt med att hålla efter... bara det lilla! Istället för att bara vara... helt absurt faktiskt! Jag blir mörkrädd när jag tänker på om jag av någon märklig anledning inte skulle vara hemma på ett par veckor... hur hade det då sett ut här??? Vågar inte tänka tanken ens... eller jag underskattar min familj månne??? Och då pratar vi inte pedanteri - för det lider jag inte av o det vet ni som känner mig:) Men jag vill heller inte bli ett fall för "Rent Hus" typ! hu!
Tänk om man kunde hitta en gyllene medellinje... :)

Nästa vecka är det minsann sportlov oxå, till killarnas glädje! Jag är som sagt ledig, så det blev perfekt detta året:) Vi har anmält killarna till "Sportlovscamp" i HBG på IH, 3 timmar per dag och så fredagen blir en heldag där dom slår ihop alla ungarna:) Ska bli spännande och förhoppningsvis utvecklande:)
Bra tider fick vi med, så vi lär hinna lite annat med... eller helt enkelt bara vara:)

Skönt det med...

Innan vi alla blev sjuka så hann jag ju scrappa lite faktiskt och dom alstrena har legat här o dammat. Men nu har jag äntligen fotat dom - här kommer dom för dom som har lust o se...


Så... då blev det väl lite uppdaterat iallafall! Nu ska vi se om vi kan vispa ihop lite lunch här i huset - det har vi knappt kunnat stava till den här veckan, haha:)

Ha en skön helg - ni som är lediga - ni som jobbar liksom jag; ha det gott ni med:)
*S*

7 kommentarer:

Grodan sa...

Välkommen tillbax till livet ovanför täcket!
Vilken pärs Ni gått igenom, och så ska du på och jobba med en gång????
Var nu rädd om dej, människa...Hehe!

Vilka UNDERBARA bilder av dej och sonalyckan!
Jag kommer på mej själv med att bara sitta här och fånigt le!!!
TACK för dessa kärleksfulla bilder, så här mitt på alla Hjärtans dag!

Fick du "addat" dottern nu då?

(Herregud, va många "flåjdiga" ord jag kan!!! asg)

Vi bara MÅSTE försöka hitta en bank att råna så att vi kan ses på eventet i HBG....när var det, förresten?
JAG VILL DET JU!
Annars tänker jag trumpet SLUTA och scrappa...)-:

Ha nu en go dag, med många fina hjärtan som korsar din väg!
Kram från en som e liiiiite trött i dag...Haha!
Jäklans nattugglor e vi!
//Jenny (-:

Grodan sa...

Svar på din fråga:

Jag har en Canon Powershot S5IS

Ingen speciellt märkvärdig, men en mittemellankamera....ingen sån där liten, men inte heller en systemkamera som man kan byta objektiv och sånt på....
Jag är helnöjd, förutom på innebilder ....med blixt!
Men jag tror det gäller dom flesta kameror...?

Kram igen...Jenny(-:

Pia sa...

usch ja för dessa sjukor. Jag har också fått turen att jobba två nätter på raken...

Eli Kristin Magnussen sa...

Så kjekt å høre at dere er på bedringens vei Sonja! Kjedelig å skulle jobbe igjen når man er frisk og det er helg!! :o

Kjenner til de hus-greiene... jeg lider IKKE av støv på hjernen, men det er rotete og trengs en omgang med vaskekosten her hos oss også. Dessverre er det bare jeg som ser det, sukk.. og jeg gidder ikke ta det idag, fnis! :P

Kjempeflotte LO's - og det er virkelig kjekt å se bilder av deg der også. Flotte bilder ;)

Nyt Valentine's-kvelden. Nå skal jeg lage familie-pizza etter en dag med handballkamper! Stooor klem ;)

Anonym sa...

Hejsan!
Usch då för att vara sjuk! Hoppas verkligen att ni mår något bättre nu! Filip har ju också varit sjuk, men mår något bättre nu!

Kram

Anonym sa...

Usch, det låter som om ni har haft det ganska så kämpigt ett tag! Men nu verkar ni vara på bättringsvägen! Hurra! Skönt för er!

Anonym sa...

Ja fy vilken rush ni har haft allihopa! Skönt att ni börjar komma på bnen igen. Ville bara säga vad coola kort på den översta layouten!! goa miner haha.-.. kram!! /Nim