onsdag 18 mars 2009

Ett par scrapkvällar och så...

...har det blivit nu på det senaste och tro det eller ej så har jag faktiskt fått lite gjort - iallafall för att vara mig:)
I söndax kväll körde jag in till Pia för lite fika o scrapinspiration! Vi fick nog upp farten båda två, för Pia gjorde 6 st och jag 2 lo's:) Ska man korsa oss båda så är det lika mycket skapat per person, hihi! Hon är snabb o jag är saktfärdig, så 2 st är mycket för att vara jag:)
Där är en CC på gång just på Scrappers, så vi nyttjade deras utmaningar som inspiration.
Jag hoppade på den monokromatiska (scrappa med enbart en färg) utmaningen som blev såhär...

Sen gjorde jag deras skissutmaning med - enkel skiss o jobba efter... Hittade ett par bilder på Pias sötploppar:)




Timmarna rusar iväg när man har trevligt o skapandet kommer igång, så ett tu tre så är klockan mitt i natta! Najs najs:)

Dagen efter - på måndagen så kliade det i scrapnerven hos en annan kompis... sagt o gjort så åkte jag dit till henne på kvällen:) Till saken hör att hon bor ganska litet... så när vi satte oss i hennes kök med våra prylar så blev det... fullt - men mysigt:)
Först fastnade jag rejält... hängde upp mig på ett foto o ett visst papper... och det skulle jag ju aldrig ha gjort! Kom inget vart alls... så jag la allt o började om med ett helt annat projekt och då blev det så här...


Kändes betydligt bättre!
Däremot när jag blev klar med denna så tog jag tag i det första projektet o då råkade min kompis hitta det rätta pappret till det:) Så då blev den oxå klar!



Kändes helt ok:)
Så 4 lo's på 2 kvällar... jo, jag är nöjd, yes:)

Sen om någon undrar så... verkar det bli en ny torktumlare till oss - enligt dom så var det ganska så solklart! Men däremot skulle det tvunget igenom en del formaliteter först innan... bla. bla. bla. Så mao så blir jag ändå utan tumlare ett tag... hur länge - vet ej?!?
*suck*
Men det är på gång iaf!

Nix pix - dax o lyfta ändalyktan härifrån o se vad dagen bjuder på!
Ska på o jobba inatt med... långledigheten redan slut, buhuu!

*S*

6 kommentarer:

Pia sa...

vilka fina layouter vännen. Gillar den sista grymt mycket med tom som badar!!

Karolinssida sa...

SÅ kreativ du har varit då... Själv vill jag så gärna men jag kommer inte loss riktigt... Har andra projekt just nu som tar mycket tid... men jag är snart på banan igen...

Storstadslivet efter 40 sa...

Flitiga Sonja..de är som vanligt hur tjusiga som helst

Jenny sa...

Ujujuj! Här lyser flitens lampa över dej & dina scrap-grejer ser jag!

Kanontjusiga...jag gillade den orange med alla flytvästar och så längst upp, och den med Tom i plurret var ju läcker! Ser ut som om han håller sin hand på en propeller, typ! Coolt!

Så gott att du fått slappna av lite medan du nu var långledig i alla fall.
Hoppas också att du mår ok, med tanke på vårt MSN-samtal härom kvällen!?!? Hur går det?

Ta det lugnt där nere i SKåne och njut av vårsolen nu så ofta du kan...KRAAAAAM från mej! //Jenny

joggemia sa...

Så många fina layouter du hunnit med...härligt med scrapkompisar att bolla inspiration med. Hoppas nu att ni slipper allt maskinkrångel framöver.

Kram!

Anonym sa...

Oaw vilka fina layouter!! Och vad mycket du fick gjort !! hehe...kanske var för att inte vi var där och "tjötade" hela tiden ;)
Jag tror jag ska hoppa på den monokromatiska utmaningen, verkar kul, sen får man ju gjort slut på lite småbitar av papper kanske?

Fina bilder på din "Så mysigt oxå, ser verkligen mysigt ut!
Tyckte nog mest om dina två sista layouter, kul och spännande med det annorlunda formatet, hehe det där som jag nu inte minns måttet på fastän vi kollad eupp det sist (kan det vara 11 gr 6? hm...)
Gör-fina, jag har dock ännu lite torka i scraphörnan just nu, men jag känner att den lååångsamt växer sig till ett litet sug...det kommer nog snart igen.
Tack för inspirationen sålänge goaste Sonjan!! Kram från Nim