lördag 14 mars 2009

Vitvaruhaveri - igen = sanslöst!


Vilken början på ett lördax-inlägg va'!?! Men ack så sant... det kan nog bara hända hos oss... nu är torktumlaren paj här - IGEN! För vilken gång i ordningen har jag faktiskt tappat räkningen!!!
Det var igårkväll som vi kände en "ljuvlig" doft av backelit strömma ut från tvättalkoven... ja, som sagt - nån' fin tvättstuga är ju inte vi berikade med, så vi kan kalla det för "tvättalkov";)
Ännu ett haveri var ett faktum...

Alla förväntansfulla läsare här som missat våran "vitavaru-saga" kan ju få sig en flashback här!
Jag lovar o svär än idag att vi bara torkar kläder i vår torktumlare och inget annat!
Och ja, vi använder den ofta - mer eller mindre var dag, men mig veterligen så ska dom ju klara det! Jag menar, vad har annars barnfamiljer med 5-6 barn för underverk till maskiner i så fall - där borde dom ju gå konstant varje timme om dygnet!?!


Nåväl... fast det inte är mitt fel så skäms jag nästan o felanmäla sk-ten igen, men det är ju faktiskt inte vårt fel.
Skillnaden den här gången är att jag inte vill ha hit reparatören fler gånger, utan nu vill jag prata med nån' ansvarig om en ny maskin!
*SUCK*

Hade åtminstone vädret varit lite bättre o ljummare så hade tvätten kunnat hängas ut, men det är ingen vidare värme ännu tyvärr!Ikväll har vi "övernattningsbarn" hemma o stora madrassen ska fram:)
Det gillar killarna:) Chipsen o drickan är framme liksom Melodifestivalen på dumburken!
Jag får ta o sälla mig till sällskapet o bilda mig en unik uppfattning om detta musikfenomen på svensk television:)


Tjingeling!!!
*S*

6 kommentarer:

Pia sa...

Näää, men hur kan det vara möjligt?? Ni har ju mer otur än det borde vara möjligt... Hoppas verkligen du slipper reparatör utan får en som inte är ett måndagsexemplar!!

Jenny sa...

Men alltså! Sånt där får ju bara inte hända för ofta när det är en sån viktig maskin i hemmet!

Har du fått ett "måndagsexemplar"? Har den varit kass förut?

(Jag har kanske inte hängt med...)

Hoppas det löser sej i alla fall, och det fort som attan. Förstår ju att du behöver den, eftersom killarna och Gubben din tränar och har sej...och så allt det där "vanliga"....typ 14 badlakan och kallingar och sånt..

Nehe...nu har jag suttit uppe flera timmar här på sen-natten och nu trillar ögonen ihop alldeles...
Bäst att gå och"knyta sej" en liten stund innan alla vaknar här. Kramis och ha det bäst. //Jenny

Jeanettan sa...

Kan inte annat än säja: MY GOOD"!!!

F...ken sån otur ni haft med den apparaten!
Men en ny maskin... sa inte reparatören nåt om det sist ?

Jag håller tummarna.... & FIGHT ON =)

Sannas vrå sa...

Nu får det väl ändå vara nock! Se till att dom får ersätta dig med en ny. Nån gräns måste det väl finnas.
Håller tummarna att det blir bra.

kram Sanna

Anonym sa...

Hej! Välkommen till min nya blogg! Samma innehåll, bara ny adress...
http://hennesordochbild.wordpress.com
Mvh Nimela!

Jenny sa...

Hur går det med maskinerierna egentligen??
Har du fått någon ny, eller lagar dom den "gamla" ?

Ja, vad ska jag skriva egentligen? Ville nog bara gå in här och säja "Hej" och Godnatt och så...
Hoppas allt är ok med dej & lilla familjen?
Här är det helt ok igen...((-:

Kram & var rädd om dej! //Jenny