torsdag 12 mars 2009

Utmanings dax!

Så här löd utmaningen:Kopiera detta till din blogg, utmana 5 personer och berätta det för dom. Varje svar måste börja med första bokstaven i ditt namn!
Alla svar måste vara riktiga, hitta inte på ord! Du får inte skriva samma svar två gånger eller skriva ditt eget namn som svar!
Om du utmanar någon med listan så får den personen, om ni skulle råka ha namn som börjar på samma bokstav, inte ge samma svar som du (utom namnet då om ni heter lika).

Lycka till!


1. Vad heter du?: Sonja

2. Ett ord på fyra bokstäver: Säng

3. Flicknamn: Stella

4. Pojknamn: Sune

5. Yrke: Sotare

6. Färg: Svart

7. Klädesplagg: Slappebrallor

8. Mat: Soufflé

9. Sak i badrummet: Schampo

10. Plats/stad: Sturup

11. En orsak att vara sen: Sova

12. Något man skriker: Stanna!

13. Film: Staying Alive

14. Något man dricker: Samboucca

15. Band: Sven Ingvars

16. Djur: Skogsmus

17. Gatunamn: Södergatan

18. Bil: Skoda

19. Sång: Santa Lucia

20. Känd person: Steven Spielberg
NI som känner er manade att hoppa på... hoppa på:)

*S*

4 kommentarer:

Pia sa...

vad kul att du hoppade på den haha

joggemia sa...

Denna har jag också gjort...fast inte publicerat än. Gillar ditt klädesplagg- "slappebrallor". =)

Kram!

Jenny sa...

Tack för din goa kommentar inne hos mej i dag! Den värmde in i själen!

Är du bättre i förkylningen?
Hoppas det...(-:

Jag var inne på "scrappat" och kollade, och det lät verkligen jätte-mysigt!
Och då kunde jag ju använt mina nya GRODSTÄMPLAR som min Älskade Dotter hade beställt till mej ifrån Penny Black, och som jag fick av henne i dag!!!

Himla synd att det är så långt till Helsingborg...))-:
Så tyvärr får jag nog säja att vi inte klarar att komma den helgen.
Hoppas att Ni får ihop ett riktigt glatt gäng nu och låter inspirationen flöda över bloggarna sen!

Dina "slappebrallor" i utmaningen här är ju bara för härligt!
(När ska det bli mode att gå i sådana igen???
Längtar...fastän jag inte är så väldans modemedveten, men då hade man ju smält in bättre i övrig miljö..Haha!)

Ha nu en mysig helg & scrappa lugnt!
Kram, J

Anonym sa...

Himla kul och inte helt enkelt att få fram ;-)
Det finns ju inte en uppsjö av saker som börjar på bokstaven I.
Men flera goa skratt fick vi här hemma när mannen hjälpte till.

Min kan nu läsas i min blogg.
Mvh
Ingela
http://coelogyne.blogg.se/