fredag 6 mars 2009

...o' så va' de' fredag igen:)


Fast ikväll blir det inte mycket till fredax-mys eftersom jag går på o jobbar inatt och så även resten av helgen! Men men... så är det - jobba mycket för att sen vara långledig, yes:)

I måndax började vi med nymodigheter på jobbet... mycket nytt på natten, men ännu mera på dagen! Glad att jag är på natten som sagt... phu!
Jag går omkring med en ny larmtelefon nu där jag även ska köra ut på larmen i byn där jag jobbar! Förut var jag bara inomhus på serviceboendet - nu ska jag ha både och... spännande, men samtidigt kanske övermäktigt?!?


Vad händer sen när det blir oroligt både inne o ute??? Jag är ju fortfarande själv... liksom!
Hmm... hade inte sagt nåt om jag hade jobbat på löpande band med döa' ting - men människor...??? Jag är ju dock rädd om "mina tanter" där:)

Ja, i vanlig ordning så är det "höga hönsen" som kommit på detta som ska vara "sååååå himla braaa!" Sen att vi får slå knut på oss är inte med i planerandet vad jag vet...
Ja ja, "so far so good" - kivade lite med larmtelefonen första natten o fick en del hjälp av min kollega som jobbar parallelt med mig i "grannbyn", men en del "barnsjukdomar" får man ju räkna med i början:)
Jag har ju jobbat ute förr - fast då var jag klart enbart ute...
Nåväl, det är väl bara o "gilla läget" antar jag...


Igår - torsdag - min enda riktigt lediga dag denna vecka... borde jag ha svabbat golv, sorterat tvätt etc. etc. etc. Men varför det när man istället hade chans o få lite trevligt sällskap på em att scrappa med:)


Tvätten ligger ju kvar som sagt ändå, liksom allt annat:)
Det kan ju lika så bra 'förgylla' en annan sysslolös dag för mig istället, håhå jaja!
Det innebär förvisso en oändlig jakt på par i strumpor vareviga morgon för oss alla, just för att tvätten är osorterad - men så vitt jag vet så har ingen av oss fått några bestående men - än iaf:o) Hehe... ja, såna är vi!

Iallafall... igår ja... scrappa var det ju:)
Det var tydligen tänkt att Jenny & Sandy skulle åke hemåt som igår - men nej... dom fick minsann stanna en dag extra o scrappa lite till - här hos mig denna gång! Både Vera o Jeanetta kom oxå hit - trevligt trevligt:)
Den här gången satt vi mera över dagen... inte till mitt i natten som sist, hehe!
Den här gången försökte jag hitta lite utmaningar på nätet så att vi kanske kom igång lite bättre, hehe:)
Vi spånade om mycket o viljan är stor... få se vad mer vi kan hitta på fram igenom:)
Får väl iaf bjuda på ett fotobevis IRL oxå...


Ingen scrap utan kaos:)
Tack för en kulig dag allihopa!
*S*

4 kommentarer:

Anonym sa...

Vilka härliga bilder du satt in på "tant" och annat! Och oss där på eftermiddagen! Jag ser riktigt gravallvarlig, du får verkligen förlåta om jag inte verkade pigg, ärligt talat var jag helt slut...fast det var ju såå underbart kul o få träffas en gång till! Så det var utan tvekan värt det.
Om de nya ordningarna på ditt jobb: Håller helt med att det är en sak när det handlar om ting, men människor... det är ju alltid de gamla som hamnar i kläm när man ska tidpressas, jag känner så väl igen det tyvärr från min korta tid inom äldrevården. Suck... hur man än försöker måste man ju passa tiderna också! Jag hoppas att varesej du eller de gamla hamnar i kläm i alla fall, och att du trivs med de nya ordningarna.
Tack tack tack igen för att vi fick komma och träffa dig, och ha så mysigt i ditt /Jeanettes hem, ni var så goa. Det lever jag på länge...
Stooooor kram från mig, nu "hemma i norr" igen, hoppas att vi sess nart igen! /Nimela

Grodan sa...

Kan inget annat än att hålla med "Dotera" i allt hon skrivit här ovan....
Vi lever läääänge på detta, och bara detta med att "hitta" så otroligt härliga människor som dej på bloggarna, är guld värt!
Att vi sedan fick lite "bonus" med Jeanette och Vera var bara trevligt!

Hoppas allt är väl med dej och din familj!
Och att sönerna mår bra efter all nudelsoppa och ballerina-kex!
Haha....vilket kort jag har på sonen din, när han äter nudelsoppa med slev....*asg*
Visst är det ljuvligt att ha så goa barn?

Och Cash....lille taxen.....Gissa om våra vovvar snuffsade och luktade på oss när vi kom hem?

Ska försöka hinna pyssla lite i helgen också, tänkte jag....men här står visst ett övergivet hem och bara skriker efter en kvinnas hand?????
Tvätt, dammsugning, fågelbursrengöring och en jäkla massa annat pockar visst på uppmärksamhet....Hrmpf!
För att inte tala om vårt nytapetserade rum....allt står hullerombuller längs med väggarna....BLÄRK, så mycket skit man har!
Tänk om man skulle ta ett "FENG SHUI"- RÖJ????
Typ, slänga allt...hehe!

-Nee....bäst att spara lite, sa ekorren, och knölade in alla prylarna i sina hyllor igen!

Tack än en gång, vännen för allt du fixat med träffar och trevlgheter!
Det tar nog inte så jättelång tid innan vi får för oss att köra till Skåne igen!
Kram, och ha en bra helg nu!
//Jenny ((-:

Storstadslivet efter 40 sa...

Ser mysigt ut där ni sitter och scrappar. Man skulle kanske bjuda hem folk och fä lite oftare, mest för sällskapets skull
Kram Annette

Anonym sa...

Grattis, du har vunnit hos mig! Du var andra dragningen så när Uffematten valt sina två kort skickar jag de övriga två till dig! Stor kram på dej, Nim