lördag 21 mars 2009

Torktumlarbesvikelse o lite andra bollar!


Idag har jag för omväxlings skull tittat på när 'lillkulan' spelat bordtennisturnering:)
Nåt' annat än all innebandy som råder innanför våra väggar allt som oftast!
Det är ju åtminstone en boll i en annan storlek och ett bord imellan, hehe:)
Det är dock fortfarande svårt o ta bilder i sådana sporthallar, så detta var vad som blev...


Eftersom vi fick skjuts idag så körde vi inom en gocart bana på vägen hem där kompisen skulle av o köra! Lite annan stämning där om man säger så o lite annan ljudnivå än vad man är van vid:) Men attans vad dom verkar ha skoj - man kände nästan adrenalinkicken själv när dom susade förbi i kurvorna:) Najs!
Här står kompisen med sitt nya vrålåk - ingen billig 'leksak' kan jag intyga, men garanterat värd vartenda öre för vederbörande ägare;)


Igår - fredag, såg jag fram emot o träffa "my handy man" som skulle kolla på min torktumlare o konstatera att jag var väl värd en ny! Men ack vad jag bedrog mig!!!
Hans uppgift var att laga den sa han och "that's it" typ... Däremot om det hade överstigit 1200kr så hade jag fått ut dom pengarna och sen själv fått lägga till resten till en ny torktumlare - enligt honom.... MEN (i värsta Tony Irving-stil!) han var inte säker, sa han!
*SUCK*


Inte nog med detta - så väckte han mig innan elva på förmiddan' (jag hade jobbat natt, grrr!) o det var helt omöjligt för honom o komma senare - *suck* redan där!
Sen för det andra, så satte han dit en begagnad del för att få den att funka tillfälligt o med det menade han att han var tvungen att komma igen o slutföra arbetet en annan dag o sätta dit en orginaldel... *suck igen* alltså!
Nu var han alltså inte det minsta otrevlig, mannen som kom - han bara utgick ifrån sin erfarenhet med andra kunder i liknande situationer - men dock... jag var verkligen inte på humör efter knappt 3 timmars sömn o få ett sådant besked.
Med andra ord får jag ringa försäkringsbolaget - på måndag o fråga vad som gäller - igen! Det är ju bara inte normalt att en vitvara ska gå sönder så många gånger på knappt 4 år o att jag själv ska behöva lägga till pengar!
Där är så mö' annat pengarna flyger iväg på så...


Ikväll börjar "Robinsson".... man kanske ska satsa på det??? Killarna är sugna iaf o kolla... :)

4 kommentarer:

Pia sa...

kul med andra bollar. :-)

Jeanettan sa...

Kolla konsumentverket!!!!

Jenny sa...

Kikar in och slänger ur mej ett HALLÅ!!!

Jag har inte tid att sitta här alls egentligen, men vill ändå uppdatera mej lite...Haha!

Säjer som Jeanette...Kolla med konsumentombudsmannen!

Jäkla skitmaskiner när dom gör så!

Kram och ha en go kväll! //Jenny(-:

Anonym sa...

Blää vad trist det är när pengarna ska ryka till sånt trist, nej ligg på försäkringsbolaget bara! Det är ju det man betalar dem för!
Och såna där servicekillar, ibland undrar man vart de får alla de där snygga vänliga hunksen de alltid har med i tv-serier, för jag har då fasen aldrig fått besök av dem. Bara håriga övergödda surgubbar.
Kraam! /Nim