måndag 2 mars 2009

Ett kuligt veckoslut minsann:)

Ibland händer inget alls - ibland händer allt på en o samma gång!
Så här såg bl.a min fredag ut förra veckan...
Körde hem från jobbet vid 7-tiden på morgonkvisten o la mig snabbt som attan för att "racer-sova" till 12.00... hade jag lust o spränga min arbetsplats kan jag ju säga! Alldeles för lite skönhetssömn för mig kan jag ju säga... men vad göra när man var tvungen att åka in igen på 2 möten som var obligatoriska?!?
Nåja... väl där blev vi så småningom bjudna på varsin gigantisk landgång! Välbehövlig "frukost" för min del - men efteråt blev jag ju fullkomligt tokmätt!

Till saken hörde att jag direkt efter mötena skulle in till storstan med Pia och där skulle vi bl.a äta en bit mat var det tänkt och sen se premiären av filmen "Män som hatar kvinnor"!

Men fråga mig hur hungrig jag var efter den langången???
Inte alls... !!!
Så Pia kunde fritt välja vart hon ville äta och jag hängde bara på som sällskapsdam:)

Filmen var klart godkänd - även om boken var mer detaljerad o mustig, men så är det ju oftast:)
Skådespelarna i filmen var väl valda o superduktiga i sina roller!
Vet inte när jag såg en "vuxen-film" senast, så det var himla najs:)

Lördagen gick i scrappandets tecken - soooo najs:)))
Mina scrapsaker bar iväg till Miatorp i Hbg runt lunchtid där en scrapsugen Jeanette väntade:)
Dagen till ära fick vi långväga besök från Västkusten av Jenny och Nimela - sååååå trevligt o träffa er båda IRL!!!
I vanlig ordning var munnarna som oljade både vad gällde snack och snask, hmm... :)
Av nån' märklig anledning fick vi mest fart i scrappandet mot slutet av kvällen... skumt - känner vi igen det eller vad?!? Hehe:)
Här är den lo jag började med...


En häftig utmaning testade vi på mot slutet - riktigt kul var det! Vi påbörjade en lo alla 4 i typ... 10 minuter - sen skickade vi den vidare till grannen, som i sin tur fick scrappa vidare på den i 10 minuter... osv. tills den var tillbax till ägaren igen - klart!!!

Resultatet kan verkligen variera mot vad man först hade tänkt - himla skoj faktiskt!
Så här såg min lo ut när den hade gått rundan:


Vore kul o testa igen i ett annat sammanhang, helt klart!

Kvällen blev sen och ögonen trötta - men nöjda var vi:)

Rörde till det gjorde vi oxå... 'as usual':) Men det hör ju till... :)


Tusen tack tjejer för en himla trevlig kväll o "goer mad" Jeanette!!!
På återseende!

*S*

PS! Kan tillägga att på söndagen var jag seeeeeeeg.... :)

3 kommentarer:

Pia sa...

låter som en härlig helg...

Storstadslivet efter 40 sa...

Mmm ser ut som vanligt =) när man träffas och scrappar.
Kul utmaning att skicka runt en Lo, ska genast lägga den på minnet till nästa träff.
Kram annette

Grodan sa...

Tittar på bilder och minns både lördagen och torsdagen....Mmmmmm...Mysigt!
Tack snälla Du Sonja och Jeanette, och Vera för ett par jättehärliga timmar!
Dom får vi leva på ett tag nu....(-:

Kraaaaam, Jenny