onsdag 11 mars 2009

Förkyld - igen?!?


Ja... seriöst alltså! Har varit stenfrisk hur länge som helst o nu avlöser den ena förkylningen efter den andra! Började redan igår... skum i halsen på morgonen, värk i bihålorna o näsan var ledsen... vilket resulterade att jag gick o nös precis hela dan'!
Var på nattmöte på jobbet igår kväll o hade all möda i världen o hålla reda på min snok så att den inte skulle explodera i tid o otid!
Sen imorse var jag klart däckad - igen:(
"De' e' inte mö' di' fine tål'!"

Skulle egentligen iväg ett litet ärendet på fm, men neee... varför det när man kan tillbringa en halv dag i sängen o hoppas på att man vaknar frisk?!?

Pyttsan!!!
Har ni varit med om att näsan bokstavligen rinner över när man ligger ner på rygg???
Inte?!
Jo, men det är fullt möjligt - det vet jag:)
Alltid kul när man blir en erfarenhet rikare *asg*!
Prata om slöseri av mitt liv... och min värdefulla fritid!

Skulle verkligen behöva en inre renovering... "Feng Shui" inombords! Blev så inspirerad av Jenny's inlägg häromdagen... ska bara leta efter lite ork o kanske lite pengar med?!
Känner mig som en stor hög med slaggprodukter just nu - kanske inte undra på att ens immunförsvar är helt underminerat...
Sen en skum grej till... hela helgen fram till nu har jag haft så skumma drömmar!
Långa, bisarra o stundtals obehagliga drömmar! En av dom t.o.m upprepade sig vilket lämnade en ännu obehagligare känsla efteråt! Nån' sa att det var fullmåne i helgen... kan man skylla på det månne???
Om inte - så får jag nog söka hjälp... mooahaha!
Nu ska jag fortsätte inhalera mitt kaffe o se om det når både kropp o knopp!
Hoppas ni har det betydligt bättre än mig;)

*S*

8 kommentarer:

Jeanettan sa...

Jadu.... måste kännas ...
& fullmåne.. absolut det tror jag på.
Alla här hemma är rent stolliga då & likaså Malins pågar!!
För att inte tala om katten.

Pia sa...

stackars lilla sonja... *kramar om* Hoppas du blir frisk jättesnart!!

Eli Kristin Magnussen sa...

Igjen... kjenner igjen det der, vi var gjennom det hele desember / januar. De er et ork og kroppen blir helt nedkjørt ;/

Ta det med ro nå og pleie kroppen Sonja. Kaffe hjelper ikke, men det er iallfall godt,hi-hi! :P

Ønsker deg riktig god bedring Sonja. Stooor klem fra meg!

PS - tusen takk for koselig kommentar på bildene mine <3

Teresia sa...

Inget kul, jag hoppas du blir bra snart.
Jag tror också på det där med fullmåne. Jag har jätteproblem med att sova när den rackaren är framme. Har nog lite varulv i mig.
Kram kram T

Grodan sa...

Näääääääää...inte nu igen väl??

Jag tror inte din kropp fick återhämta sej förra gången när du låg så där däckad...Hmmm!
Ajabajja!! Du sprang iväg till jobbet precis när du orkat upp ur sängen och det ska man ju inte...

Jag blir jätteglad om jag kunde inspirera dej till några positiva tankar om "grovrengöring" i det inre, men jag förstår ju att det inte är lätt att finna lusten till det när näsa och bihålor är så dumma. Bli frisk först så hinner nog nästa löning också komma!

Köp dej då en flaska Mivitotal också, för i den finns tydligen allt man behöver i vitaminer och mineraler när kroppen är "körd i botten".

Jisses va jobbigt med dina otäcka drömmar då?? Brukar du känna av månen?
Min "svärmor" gör det och hon kan knappt sova och hon drömmer också lite extra då...-Yyyyyyllll!!!

Ja, fy fasen din stackare! Hade jag nu bott närmre så hade jag kommit till Dej med en påse citroner och en burk honung...))-:
...Och kanske tvingat dej att scrappa en liten sväng!
Och ditt kaffe hade jag såååå gärna hjälpt dej att dricka upp!

Synd att det är 32 mil bara....

Bamsestorakryapådejkramen nu!
// Jenny (-:

Pia sa...

du är utmanad!!

Anonym sa...

Usch stackare som fått på dig äckelpäckel-virusen igen!! Kör på med evhinacea, chisang o allt vad det heter så du snart blir frisk igen! Ska kopiera din utmaning nu tror jag, och försöka hitta på andra svar än du haha, vi har ju samma första-bokstav... ;)
Hoppas att förkylningen snart ger med sig och att du hittar orken till en "inre" vårstädning! Många kramar/Nimela

joggemia sa...

Krya på dig!

Kram!