torsdag 26 mars 2009

Vad ska man säga....


Man är nog ganska liten som människa iallafall när det väl gäller!
Det beror verkligen vem man pratar med... ja, i detta fallet tänker jag på min oumbärliga torktumlare ( ja jag vet - världens I-landsproblem!)... *suck*:)
Den jag hade pratat med först på försäkringsbolaget tyckte PERSONLIGEN att jag borde få en ny... killen som kom o laga - var här för att laga; punkt slut... (han kör ju bara mjölken s.a.s) sen en tredje part på skadeavdelningen sa att går den sönder ÄNNU EN GÅNG - DÅ först får jag en likvärdig (???) maskin!
Öh... jaha...
Så m.a.o - "den som lever, får se..." typ?!?


Försökte läsa på Konsumentverkets hemsida, men blev tyvärr inte så mycket klokare. Hittade inte direkt nåt' som kunde styrka min situation precis. Stod mest om man precis köpt en vara... osv. Så nu... har jag tröttnat - tyvärr, kanske?!
Nu funkar maskinen - så vem orkar älta... ja, inte jag tydligen.

Iallafall... en positivare nyhet... fick besked igår om att store sonen kommit in på Kunskapsskolan i Hbg till hösten - yes, säger jag iallafall:)
Sonen blev nog mest konfunderad och nervös gissar jag... han sa inte så mycket (undras vem han har det efter månne???).
Men vi ska dit på en liten visit iaf och det så fort som möjligt o då ska grabben med:)
Åtminstone när man läser på deras hemsida plus pratar med dom jag vet som vet mer, så låter det för bra för att vara sant?!?


Hade en sådan skola funnits när jag själv var barn så hade jag varit överlycklig (eller inte???) - OM man nu hade brytt sig förståss!?!
Så fortsättning följer...

Det var stora våffeldagen igår... inte en chans i världen att det missades liksom - inte när man har en liten son som är jordens gottegris:)
Så det var bara upp o fixa våfflor... ja jag sov efter natt... pigg som en skadeskjuten lärka, yes!
Finns det våfflor med coffein???


Som om inte våfflor vore nog, så ville dom göra "negerbollar" oxå... sagt o gjort - bakandet var igång - liksom ätandet:)
Fast jag har nog aldrig sett så små 'bollar' nån' gång... fast då blir det ju så många fler, hehe:)


Nåväl, så kan gå o så kan det bli!
Får väl se vad mer denna dag har att bjuda på:)
Ha det bäst där ute i sajber-spejs!!!
*S*

2 kommentarer:

Pia sa...

ju mindre och fler bollar, desto mer pärlsocker får det plats... hihi
trist med torktumlaren, men som du säger, så fungerar den i alla fall nu...

Eli Kristin Magnussen sa...

Så kjedelig med den tørketrommelen din Sonja. Slikt må man ha og de skal virke. Alltid!! ;O

Tommelen opp for skolen til eldstemann, høres bra ut. Og du - de vafflene og minibollene der ser utrolig godt ut. Skulle hatt noe slikt til kaffikoppen min akkurat nå, fnis! Stor klem fra meg ♡